loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 99 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

دهستان بدرانلو از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی ،از شمال و غرب با شهرستان مانه و سملقان ، ازشرق با مرکز استان ( بجنورد ) و دهستان باباامان بخش مرکزی بجنورد ،از جنوب نیز با دهستان آلاداغ این بخش هم مرز است .

 

دهستان دارای بیش از ۴۲روستا و آبادی ، حدود ۵۱۰۰خانوار سکنه و حدود ۲۱۰۰۰نفر جمعیت است ، عمده محصول این دهستان غلات و انگور کلاهداری است ومیتوان از آن بعنوان مرکز تولید انگور کلاهداری نام برد .

 

 

[categoriy],شهرهای خراسان شمالی - دیدنی های خراسان شمالی,طبیعت,روستای

 

 طبیعت روستای بدرانلو

مدیر پایگاه بازدید : 161 سه شنبه 15 مهر 1393 نظرات (0)

 

 [categoriy],شوقان,خراسان,شمالی

 


 

شوقان از شهرهای استان استان خراسان شمالی است. این شهر در بخش جلگه شوقان شهرستان جاجرم و در سال ۱۳۸۵، تعداد ۲٫۳۵۴ نفر جمعیت داشته‌است.

 

شهر شوقان که در فاصله ۶۴ کیلومتری شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار گرفته‌است به عنوان یک شهر ییلاقی در منطقه معروف است دارای آب و هوای کوهپایه‌ای و معتدلی است.عمده محصولات کشاورزی این روستا گندم و جو هستند.این شهر از نظر تولید صیفی جات مخصوصا گوجه فرنگی و خیار نیز از قطب‌های منطقه محسوب می‌شود.

مدیر پایگاه بازدید : 74 سه شنبه 04 شهریور 1393 نظرات (0)

روستای اسفیدان از توابع شهرستان بجنورد و یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین روستاهای خراسان می‌باشد.

روستای اسفیدان در 45 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع شده است و از مناطق نمونه گردشگری استان خراسان شمالی است که در میان دره ‏ای سرسبز قرار گرفته است و پیرامون آن را کوه‏های مرتفعی پوشانده است. 

عکس: زیبایی‌های روستای اسفیدان خراسان خراسان,روستای اسفیدان,عکس,شهرهای خراسان شمالی - دیدنی های خراسان شمالی
مدیر پایگاه بازدید : 72 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

قلعه‌ها و بناها، آثار به جا مانده در زیر خاک  و در همین نزدیکی ارگ‌هایی که نشانگر چندین دوره در ایران بوده‌اند اما بزرگ‌ترین و اولین سازه خشتی دنیا در ایران «ارگ بم» بود که امروز حتی خرابه‌ای از آن را هم بسختی می‌توان دید.

اما حالا شهر اسفراین در خراسان شمالی بزرگ‌ترین مجموعه معماری خشتی و گلی کشور را در خود جای داده است.

 

 

شهر بلقیس در حقیقت خرابه های شهر قدیمی اسفراین است که در 3 کیلومتری شهر فعلی و سمت راست جاده سبزوار ـ اسفراین قرار دارد. ارگ یا قلعه «بلقیس» یکی از برجسته ترین آثار زمان صفویان در این منطقه به شمار می آید که تا  امروز شاید کمتر نامی از آن شنیده باشید. ارگ بلقیس با 29 برج و خندق در اطراف خود به «نارین قلعه» شهرت یافته است.

 

در ارگ بلقیس آثار معماری ساسانی به چشم می خورد و دارای کهن دژ، رنجس و شارستان است. گرداگرد شمال ارگ که محدود به شارستان می‌شود حصار گلی بزرگی وجود دارد که به دلیل عوامل انسانی تخریب شده است

 

 

در جریان حفاری هایی که در این شهر خرابه صورت گرفته، سفال هایی به دست آمده است که به دوران صفویان تعلق دارند. اما به نظر می رسد که شهر بلقیس بسیار پیش تر از دوران صفویه ساخته شده باشد. کشف آثار به دست آمده که مربوط به دوره صفویه است ، نمی تواند دلیلی بر ساخت این شهر در دوران صفوی باشد. به احتمال زیاد در این دوره شهر مجدداً بازسازی شده و تا زمان نادرشاه به حیات خود ادامه داده است.



شهر بلقیس ,دیدنی های شهر بلقیس ,جاذبه های گردشگری شهر بلقیس ,شهرهای خراسان شمالی - دیدنی های خراسان شمالی
مدیر پایگاه بازدید : 140 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

طبیعت روستای بدرانلو

دهستان بدرانلو از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی ،از شمال و غرب با شهرستان مانه و سملقان ، ازشرق با مرکز استان ( بجنورد ) و دهستان باباامان بخش مرکزی بجنورد ،از جنوب نیز با دهستان آلاداغ این بخش هم مرز است ، دهستان دارای بیش از ۴۲روستا و آبادی ، حدود ۵۱۰۰خانوار سکنه و حدود ۲۱۰۰۰نفر جمعیت است ، عمده محصول این دهستان غلات و انگور کلاهداری است ومیتوان از آن بعنوان مرکز تولید انگور کلاهداری نام برد .

 

 

روستای بدرانلو, تصاویر روستای بدرانلو, عکس روستای بدرانلو,شهرهای خراسان شمالی - دیدنی های خراسان شمالی

 

طبیعت روستای بدرانلو

مدیر پایگاه بازدید : 75 پنجشنبه 12 تیر 1393 نظرات (0)

 

قاضی شهر خراسان شمالی ,دیدنی های قاضی شهر خراسان شمالی ,جاذبه های گردشگری قاضی شهر خراسان شمالی ,[categoriy]

 

قاضی یکی از شهرهای استان استان خراسان شمالی است. این شهر در بخش سملقان شهرستان مانه و سملقان قرار گرفته‌است و در سال ۱۳۸۵، تعداد ۲٫۵۹۲ نفر جمعیت داشته‌است

 

شهر قاضی مرکز بخش سملقان از توابع شهرستان مانه سملقان است این بخش در همسایگی استان گلستان و شهرستان جاجرم واقع است این شهر در دشت سملقان قرار دارد محصولات کشاورزی آن گندم - انگور - گوجه فرنگی - هلو و در مقادیر اندک جو - چغندر قند می‌باشد از نکات قابل ذکر در دشت سملقان وزش بادهای شدید از ابتدای آبان ماه تا اواسط فروردین هر سال است این مسئله موجب فرسایش بادی شده اما می‌توان با استفاده از این امکان به توسعه صنعت در منطقه پرداخت چرا که نعمت آب زیر زمینی فراروان در این دشت و رودخانه درکش و نظر به بارش ۲۹۰ م. م. دشت و بارش ۴۰۰ م . م . در کوهستان اطراف آن ، تامین کننده آب صنایع است مزید بر آن گذر راه آسیایی از این منطقه در انتقال هر نوع محصولی کمک خواهد کرد.منطقه تفریحی گردشی درکش تا هاور دارای جنگل‌های انبوه بلوط و کرکو در دامنه‌های ارتفاعات ۲۸۰۰ متری جلوه زیبایی آفریده‌است.

مدیر پایگاه بازدید : 263 پنجشنبه 12 تیر 1393 نظرات (0)

اِسفَرایـِن شهری است در شمال غربی استان خراسان شمالی. این شهر مرکز شهرستان اسفراین است.

 

اسفراین بین 56 درجه و 57 دقیقه تا 58 درجه و 7 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 40 دقیقه تا 37 درجه و 17 دقیقه عرض شمالی واقع شده است. این شهرستان از جنوب و جنوب غربی با شهرستان سبزوار، از شرق با قوچان و سبزوار و

از غرب با بجنورد و شیروان همسایه است. ارتفاع شهرستان اسفراین از سطح دریا در بلندترین نقاط قله شاه جهان 3032 متر و در پست ترین نقطه حدود هزار متر می‌باشد. اسفراین در حاشیه جنوبی کوههای آلاداغ که خود در امتداد شرقی رشته کوه البرز قرار دارد و در قسمت جنوبی به ارتفاعات جغتای می پیوندد.

 

مرکز شهرستان اسفراین شهر اسفراین و ارتفاع آن از سطح دریا 1260 متر است. قله شاه جهان در آلاداغ بلندتر از قله‌های دیگر کوههای شانو، دلقره، برمهان، پاتو، نادری، خیبران، ارسن، کول، گاوتیغ و قره داش است. ادامه کوههای آلاداغ در قسمت غربی شهرستان اسفراین با نام سالوک معروف است. رشته کوه دیگری که به موازات رودخانه جوین قرار دارد در جهت جنوب شرقی- شمال غربی، بین شهرستان های اسفراین و سبزوار امتداد پیدا کرده است. ارتفاع این رشته کوه از سطح دریا 1353 متر است و مهم‌ترین آنها کوه تپه سیاه و هرده گچی می‌باشد(جواد زاده 1380).



سفراین خراسان شمالی ,دیدنی های اسفراین خراسان شمالی ,جاذبه های گردشگری اسفراین خراسان شمالی ,[categoriy]

مدیر پایگاه بازدید : 71 پنجشنبه 12 تیر 1393 نظرات (0)



فاروج خراسان شمالی ,دیدنی های فاروج خراسان شمالی ,جاذبه های گردشگری فاروج خراسان شمالی ,[categoriy]

 

فاروج را بیشتر بشناسیم

 

شهرستان فاروج یکی از شهرستانهای استان خراسان شمالی است. این شهرستان در سال ۱۳۸۵، تعداد ۴۹٫۶۹۳ نفر جمعیت داشته است.

 

شهرها و بخش‌هافاروج (Farouj)، در ابتدا فرج آباد بوده که در اترک نامه آورده شده است که کسی بنام فرج الله در جنگلهای پائین هرده امروزی سکنی گزیده و به دامپروری مشغول بوده که پس از مدتی مهاجران دیگر نیز به این منطقه آمده اند که آن آبادی فرج آباد نامیده شده و به مرور زمان این اسم تغییر کرده و به فارج(Farej) و پس از آن به فاروج (Frouj)تغییر نام داده است. مردمان فاروج اکثرا" ترک میباشند که امروزه کردها نیز در درونشان دیده میشوند. فارسهای مهاجر و تات ها نیز در اقلیتند.

مدیر پایگاه بازدید : 108 یکشنبه 01 تیر 1393 نظرات (0)

این روزها که سرمای پاییزی کم کم به کشورمان حاکم می شود، تدارک دیدن برای یک سفر کوتاه به روستایی خوش آب و هوا و معتدل شاید بهترین گزینه تفریحی باشد.

روستایی که با وجود تمام جاذبه‌های گردشگری از جمله هوای معتدل، تنوع جانوری، گیاهی، ارتفاعات و طبیعت زیبا و بویژه چشمه آب گرم، تاکنون در کشور ناشناس مانده است...

سفر به روستای ایوب پیامبر

مدیر پایگاه بازدید : 42 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

طبیعت روستای بدرانلو

دهستان بدرانلو از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی ،از شمال و غرب با شهرستان مانه و سملقان ، ازشرق با مرکز استان ( بجنورد ) و دهستان باباامان بخش مرکزی بجنورد ،از جنوب نیز با دهستان آلاداغ این بخش هم مرز است ، دهستان دارای بیش از ۴۲روستا و آبادی ، حدود ۵۱۰۰خانوار سکنه و حدود ۲۱۰۰۰نفر جمعیت است ، عمده محصول این دهستان غلات و انگور کلاهداری است ومیتوان از آن بعنوان مرکز تولید انگور کلاهداری نام برد .

 

 

[categoriy],شهرهای خراسان شمالی - دیدنی های خراسان شمالی,طبیعت,روستای
مدیر پایگاه بازدید : 117 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (0)

شهرستان شیروان از شهرستان‌های استان خراسان شمالی است.با وسعت ۳۷۸۹ کیلومتر که از شمال به کشور ترکمنستان و از جنوب به شهرستان اسفراین از شرق قوچان و از غرب به بجنورد محدود می‌شود.

مرکز آن شهر شیروان است و لوجلی شهری است در شمال این شهرستان. شیروان از شهرهای مرتفع استان خراسان شمالی است که در درهٔ رود مرزی اترک ما بین کوه‌های کپه‌داغ و آلاداغ جای گرفته‌است. شیروان دارای آب و هوای نسبتا سرد در زمستان و گرم و معتدل در تابستان می‌باشد.

این شهرستان در سال ۱۳۸۵، تعداد ۱۶۴ هزار نفر جمعیت داشته‌است .

 

شیروان خراسان شمالی,شیروان خراسان شمالی,نقشه شیروان خراسان شمالی,[categoriy]

 

مدیر پایگاه بازدید : 88 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

پاییز رنگارنگ، سفری متفاوت می‌طلبد. تنوع قومی و طبیعی موجود در خراسان شمالی از آشخانه، بجنورد، اسفراین، شیروان تا فاروج زمینه این سفر را مهیا می‌کنند. آثار تاریخی از دوران مهاجرت آریایی‌ها تا قاجار نیز چاشنی سفر خواهند.
خراسان شمالی با توجه به تنوع قومی و گوناگونی طبیعت، با متغیر بودن هوا هم‌خوانی دارد و یک سفر پاییزی را نوید می‌دهد. مروری بر نام محصولات باغی و کشاورزی معروف این استان مانند انگور، گردو، گیلاس، زردآلو، بادام و سیب،خود مۆید این نکته خواهد بود.
از آنجا که اساس این سفر بر تنوع قرار گرفت، از شهرستان مانه و سملقان سفر را آغاز می‌کنیم که اقوام ترک، ترکمن، بلوچ، فارس و خاوری در آن ساکن هستند. بیشتر جمعیت را کُرمانج‌ها تشکیل می‌دهند. از لحاظ مذهبی نیز ترکیب اکثریت شیعه و اقلیت سنی حنفی را می‌توان دید. منطقه از قدمت بالایی برخوردار است و تپه‌های باستانی همچون بیار، قلعه‌خان یا تیش تپه که هر یک در روستایی واقع شده‌اند نشان از این قدمت دارد.

 \"خراسان

مدیر پایگاه بازدید : 85 دوشنبه 07 بهمن 1392 نظرات (0)

 

\"دره

 

تماشای طبیعت بینالود در روستایی با كوه‌های آهكی

نزدیكی روستای آخلمد و به فاصله 17 كیلومتری جنوب غربی شهر چناران، دره و آبشاری وجود دارد كه منظره‌ای بی‌نظیر از درختان و دیوارهای سنگی به همراه آبشاری بلند را پیش روی بینندگان می‌آورد. منطقه آخلمد و روستای آن از جاذبه‌های طبیعی چناران به حساب می‌آید و همه ساله از گوشه و كنار كشور برای بازدید و گردش به این منطقه سفر می‌كنند.

دره آخلمد، زیاد پهن و گسترده نیست و همین باعث شده تا تراكم گیاهان در آن بیشتر باشد و سرسبزی و طراوت خاصی به آن ببخشد. در كنار درختان و گیاهان طبیعی، تعداد زیادی از باغ‌های منطقه در این دره دیده می‌شود كه در فصل‌های بهار و تابستان خانواده‌ها، گردشگران و مسافران را به سوی خود فرامی‌خواند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 93
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 4,158
  • بازدید سال : 19,853
  • بازدید کلی : 577,728