loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 114 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

دریاچه مارمیشو ارومیه

این دریاچه طبیعی با وسعت پنج هکتار در چهل و پنج کیلومتری غرب شهرستان ارومیه، در میان کوهستان‌های مجاور مرز ایران و ترکیه قرار دارد. آب این دریاچه از چشمه‌های طبیعی و نزولات جوی تأمین می‌شود و محل زیست انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا است. همچنین این دریاچه محل بسیار مناسبی برای صید ماهی و گذران اوقات فراغت گردشگران و دوستداران طبیعت است.
دریاچه مارمیشو ارومیه
مدیر پایگاه بازدید : 110 شنبه 12 مهر 1393 نظرات (0)

بگذارید حرف مان را با یک خواهش شروع کنیم، لطفا در مسیرهای گردشگری خود روستاها را فراموش نکنید. دهکده‌های زیبای بسیاری در کشورمان وجود دارند که دارای جاذبه‌های تاریخی بسیار، فرهنگ غنی و دست‌نخورده، مردمانی نیک‌سیرت و بی‌شمار ویژگی‌های دیگر هستند. صدالبته مطمئن باشید دیدن آنها بیش از آنچه که فکر کنید، ارزشمند است.

 

 

پیشنهاد این هفته ما به شما روستای «گورچین قلعه» است که هم تاریخ دارد و هم ساحلی زیبا، به اضافه کوه‌های بلند بالا.

این روستا که‌ حدود 70 کیلومتری شهرستان ارومیه و در کرانه دریاچه ارومیه واقع شده به لحاظ تاریخی از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. شما از هرکس در مورد جاذبه‌های این روستا سوال کنید، بی‌درنگ شما را به پناهگاه راهنمایی می‌کنند.

 

مدیر پایگاه بازدید : 103 یکشنبه 09 شهریور 1393 نظرات (0)

کلیسای ننه مریم
کلیسای مریم مقدس در ارومیه واقع شده است و برخی از تاریخ شناسان این کلیسا را دومین کلیسای بزرگ جهان پس از کلیسای بیت‌لحم فلسطین می‌دانند.

کلیسای ننه مریم نه نیمکت دارد و نه جایگاهی برای اعتراف و وعظ کشیش. سرت را که خم می‌کنی تا از در کوتاه کلیسا داخل شوی، چشمت به تابلویی می‌افتد که در آن نوشته: نعلینت را از پا بیرون کن، مکانی که در آن ایستاده‌ای مقدس است.

 

 

کلیسا, کلیسای ننه مریم, کلیسای مریم مقدس,شهرهای آذربایجان غربی - دیدنی های آذربایجان غربی
مدیر پایگاه بازدید : 87 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

 

چشمه کانی گراوان, چشمه گراوان, تصاویر چشمه کانی گراوان,شهرهای آذربایجان غربی - دیدنی های آذربایجان غربی

 

چشمه کانی گراوان

 

 


چشمه کانی گراوان در فاصله دو کیلومتری شهرستان ربط و 12 کیلومتری شمال شرقی شهرستان سردشت در استان آذربایجان غربی واقع شده است و از جاذبه های گردشگری مهم شهرستان سردشت به شمار می رود.

مدیر پایگاه بازدید : 66 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

بازار خوی در ضلع شرقی شهر خوی قرار دارد و بازمانده بازار گسترده است.

تاریخ احداث بازار فعلی دوره صفویه به بعد است و بیشتر قسمت‌های آن به دستور عباس میرزای قاجار و توسط امیر احمدخان دنبلی، در اوایل دوره قاجاریه ساخته شده‌است.

[categoriy],خوی ,دیدنی های خوی ,جاذبه های گردشگری خوی

مدیر پایگاه بازدید : 80 سه شنبه 31 تیر 1393 نظرات (0)

این هم یک جور سفر کردن است!

خیلی ها دوست دارند برای تعطیلات این هفته برنامه سفر بچینند و چه چیزی بهتر از آنکه برف پاییزی را نوبر کنند! برای یک سفر زمستانی و متفاوت، پیشنهاد می کنیم سری به شمال غربی کشور بزنید و به آذربایجان غربی بروید.

جایی که با آب و هوای سرد و رنگ و روی سفیدش می تواند گزینه خوبی برای طبیعت گردان، ماجراجوها و البته کوهنوردان باشد. اما مهم تر از آن آثار تاریخی این منطقه هستند که دیدن آنها در این آب و هوا جذابیت دیگری دارد.

 

 

 معروف ترین تپه ایران

تپه باستانی حسنلو بهترین گزینه برای شمایی است که عاشق بناهای تاریخی هستید. حتی اگر از طرفداران فضاهای باستانی هم نباشید، باز این تپه حسنلو جایی ست که باید آن را ببینید. خارجی های زیادی هستند که حاضرند هرطور شده سری به این تپه بزنند. پس چرا شما از فرصت استفاده نکنید؟ دلیل این همه محبوبیت حسنلو را می خواهید بدانید؟ اولین دلیل این که شما به سفر به تپه حسنلو روی خاکی می ایستید که نیاکان ما بیش از 8 هزار سال قبل روی آن ایستاده اند! این به اندازه کافی هیجان انگیز است اما بد نیست بدانید معروفترین اثر باستانی یافت شده در کشور از این ناحیه به دست آمده. یعنی همان جام طلای حسنلو که به عصر آهن تعلق دارد و در موزه ایران باستان نگهداری می شود.

 

ارومیه ,دیدنی های ارومیه ,جاذبه های گردشگری ارومیه ,شهرهای آذربایجان غربی - دیدنی های آذربایجان غربی
مدیر پایگاه بازدید : 87 سه شنبه 31 تیر 1393 نظرات (0)

در این روزهای سرد برفی شاید به تنها گزینه ای که برای سفر فکر نمی کنید، شمال غربی کشور باشد و استان های آذربایجان شرقی و غربی. با این حال، شاید بد نباشد که از همین حالا برای یک آخر هفته گرم در برنامه ریزی کنید و گوش به زنگ اخبار هواشناسی باشید تا به محض معتدل تر شدن هوا بار و بندیلتان را به مقصد ماکو جمع کنید. پیشنهاد ما این بار یکی از دیدنی ترین کاخ موزه های کشور است که کمتر کسی آن را می شناسد.

 

 

کاخ موزه باغچه جوق در شمال غربی ترین نقطه کشور در شهر ماکو و نزدیکی مرز بازرگان قرار گرفته است. جایی که برای رسیدن به آن باید به روستای باغچه جوق (در زبان ارمنی یعنی ده) در فاصله 6 کیلومتری شهر ماکو و حدود 2 کیلومتری از سمت غرب جاده اصلی بازرگان سفر کنید و آن را در دامنه کوه چرکین و چشمه‌ای به نام کلیسه ببینید.

 

ماکو ,دیدنی های ماکو ,جاذبه های گردشگری ماکو ,شهرهای آذربایجان غربی - دیدنی های آذربایجان غربی
مدیر پایگاه بازدید : 89 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

وقتی اهالی این روستا از خانه بیرون می‌آیند مردم شهر از آنها می ترسند، حتما مریضی شان واگیر داشته که قرنطینه شده اند! صورتی وحشتناک دارند و روستا نیز هوایی آلوده. به آنها دست نزن، نزدیکشون نشو و چیزی نخور، اصلا مگر سوژه قحط است که به سراغ مردم این روستا آمده‌ای .

 

 

به سمت غار گردشگری سهولان جاده ای تازه ساخت هدایتم می کند به سمت روستایی که آن را کوه هایی بلند در آغوش پهناور خود پنهان کرده اند انگار طبیعت هم می خواهد اهالی این روستا را جایی پنهان کند که دست هیچکس به آنها نرسد.

اینجا بصری، روستای جذامیان تبعید شده ازاستانهای آذربایجان غربی، کردستان، همدان و آذربایجان شرقی است.

 

شهر جذامیان ایران, روستای جذامیان, جذام ,شهرهای آذربایجان غربی - دیدنی های آذربایجان غربی
مدیر پایگاه بازدید : 88 چهارشنبه 18 تیر 1393 نظرات (0)

از دیدگاه تاریخی، دیرینگی این شهر به دوران اورارتویی (هزاره پیش از میلاد) باز می‌گردد. سلماس پایتخت دوم حکومت اورارتوییان بود که نام باستانی آن اولهو (=اولخو) بود.[نیازمند منبع] در سال ۱۳۰۹ خورشیدی زمین‌لرزه‌ای به مقیاس ۷ ریشتر این شهر را که دیلمقان نامیده می‌شد ویران می‌کند.

 

شهر جدید سلماس در کنار ویرانه‌های دیلمقان، با اصول شهرسازی مدرن، و با ایمنی بالایی (نقشه خیابان کشی شطرنجی) دوباره بنا می‌شود و نام شاپور به خود می‌گیرد. پس از انقلاب نام این شهر به سلماس برگشت پیدا می‌کند.


[categoriy],شهرهای آذربایجان غربی - دیدنی های آذربایجان غربی,

سلماس ,دیدنی های سلماس

مدیر پایگاه بازدید : 96 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

تکاب، در استان آذربایجان غربی واقع شده، اما در شمال با چاراویماق در استان آذربایجان شرقی، در شرق و جنوب با بیجار و دیواندره و سقز در استان کردستان و در شرق با ماناشان زنجان همسایه است. مهم‏ترین اثر تاریخی این شهرستان، تخت سلیمان است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

 

تکاب یا تیکان تپه، شهری تاریخی و پر از دینی های طبیعی و تاریخی با موقعیت جغرافیایی جالب و منحصر بفرد است. این شهر در استان آذربایجان غربی واقع شده، اما در شمال با چاراویماق در استان آذربایجان شرقی، در شرق و جنوب با بیجار و دیواندره و سقز در استان کردستان و در شرق با ماناشان زنجان همسایه است.

مهم ترین اثر تاریخی این شهرستان، تخت سلیمان است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. مردم تکاب، شیعه و سنی شافعی هستند و به زبان ترکی و کردی صحبت می کنند. 

 


 تکاب,دیدنی های  تکاب,جاذبه های گردشگری  تکاب,شهرهای آذربایجان غربی - دیدنی های آذربایجان غربی
مدیر پایگاه بازدید : 59 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران و در منطقهٔ آذربایجان واقع شده‌است. این دریاچه طبق آخرین تقسیمات کشوری، بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تقسیم شده‌است. دریاچهٔ ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچهٔ داخلی ایران و دومین دریاچهٔ آب‌شور دنیا است. آب این دریاچه بسیار شور بوده و عمدتاً از رودخانه‌های زرینه‌رود، سیمینه‌رود، گدار، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می‌شود.

 

[categoriy],
دریاچه ارومیه ,دیدنی های دریاچه ارومیه ,جاذبه های گردشگری دریاچه ارومیه

مدیر پایگاه بازدید : 61 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)

پیست اسکی خوشاکو در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه در منطقه راژان قرار دارد، این منطقه بدلیل برخورداری از کوههایی با شیب مناسب و تجهیزات مرتبط موقعیت ویژه‌ای جهت فعالیتهای ورزش اسکی دارد. همچنین به دلیل وجود پوشش گیاهی مناسب قابلیت ایجاد پیست اسکی روی چمن برای فصول گرم سال نیز مورد انتظار می‌باشد.

[categoriy],
پیست اسکی خوشاکوی ,دیدنی های پیست اسکی خوشاکوی ,جاذبه های گردشگری پیست اسکی خوشاکوی

مدیر پایگاه بازدید : 99 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)

تپه باستانی حسنلو و جام زرین    

در این مقاله ابتدا به وضعیت جغرافیایی تپه باستانی حسنلو پرداخته شده است.

 

این تپه که متعلق به اقوام بومی ایران در قبل از استقرار اقوام آریایی از گنجینه های غنی تمدن باستانی ایران در شمال غرب محسوب می شود...

[categoriy],تپه باستانی حسنلو و جام زرین ,دیدنی های تپه باستانی حسنلو و جام زرین ,جاذبه های گردشگری تپه باستانی حسنلو و جام زرین

مدیر پایگاه بازدید : 104 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مجموعه باستانی و جهانی تخت سلیمان در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی با وسعتی معادل 5/12 هکتار با دریاچه ای جوشان به عنوان یکی از محوطه های تاریخی مهم ایران محسوب می شود. تخت سلیمان که زمانی به شیز معروف بود همان شهر مشهوری است که بنا به نوشته های کهن، زادگاه زرتشت بوده است. از دیگر نامهای این شهر گنزکا به زبان ارمنی و یونانی، چیچست در شاهنامه،گنزک و گنجه در پهلوی و کهن ترین از همه اینها، در اوستا ست که نام آن را، چیچست خوانده اند.تخت سلیمان از اسامی متاخر مجموعه می باشد که عامه مردم به علت عدم اطلاع از عملکرد اصلی و زمان ساخت آن، با توجه به احادیث و روایت مذهبی در مورد اقتدار حضرت سلیمان، این امکان را بدان منسوب داشته و به همین جهت محل یاد شده حالت مقدس پیدا کرده و مردم خود را موظف به حفاظت و مراقبت از این محل می دانستند.

مدیر پایگاه بازدید : 86 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)

 

آشنايي با برج شمس تبریزی

 

برج شمس تبریزی روی مزاري منسوب به شمس تبریزی در دوره صفویان در شهر خوی ساخته شد.

 

این بنا در محلهٔ امامزاده سید بهلول در شمال غربی شهر خوی در آذربايجان غربي واقع است.

مدیر پایگاه بازدید : 56 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

تپهٔ حسن‌لو در ۷ کیلومتری شهر نقده قرار دارد و یکی از تپه‌های باستانی ایران است که قدمت آن به بیش از ۶ هزار سال قبل از میلاد می‌رسد

تپه حسن‌لو با وسعت30 هکتار و ارتفاع 20 متر در 7 کیلومتری شمال شرق شهر نقده در استان آذربایجان غربی و در کنار روستای حسن لو واقع شده است. جام بزرگ طلایی حسن‌لو که مربوط به دوران مانائی می‌باشد در این تپه کشف شده است.

تپه حسن‌لو,تصاویر  تپه حسن‌لو,عکس  تپه حسن‌لو

مدیر پایگاه بازدید : 102 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

 

کبوترخانه,برج زیبای کبوتر

معماران ایرانی به دلیل نگاه عالمانه به اقلیم و علم زیست شناسی، عجایبی حیرت انگیز و ماندگار با عنوان کبوترخانه های ایرانی خلق کرده اند که حقیقتا سزاوار است به آنها به عنوان آثاری برتر از عجایب هفتگانه عالم نگاه کرد.

مدیر پایگاه بازدید : 83 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (0)

 

کاخ موزه ماکو,روستای  باغچه جوق,ساختمان قصر باغچه جوق,

کاخ موزه ماکو در دو کیلومتری جاده ماکو- بازرگان و در روستای "باغچه جوق" قرار دارد. در جوار این روستا بر دامنه کوه مرتفعی در داخل باغ نسبتاً بزرگی، ساختمان مجلل و تاریخی قصر سردار ماکو- از آثار با ارزش و منحصر به فرد شمال غرب کشور- قرار دارد. قصر باغچه جوق ماکو توسط "اقبال السلطنه ماکویی" از حکام مقتدر اواخر دوره قاجاریه و یکی از سرداران مظفرالدین شاه قاجار احداث شد.

مدیر پایگاه بازدید : 119 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 زندان سلیمان,محوطه تاریخی زندان سلیمان

کوه زندان سلیمان یا دیو سلیمان، کوه مخروطی شکل درون تهی است که در 3 کیلومتری غرب محوطه باستانی تخت سلیمان در نزدیکی شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 4,154
  • بازدید سال : 19,849
  • بازدید کلی : 577,724