loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 1911 شنبه 16 بهمن 1395 نظرات (3)

روستای خوجین جاذبه دیدنی اردبیل

معرفی روستای خوجین

در شمال این روستای دیدنی خانقاه سادات و اراضی اندبیل قرار دارد. همچنین خوجین از جنوب هم به طولاش و خانقاه بفراجرد متصل است. ایرانگردی در این محل بسیار رونق دارد.

…………

 معرفی روستای خوجین

………..

 

این روستا در مساحتی به وسعت ۷ کیلومتر مربع ساخته شده که طبق آمار ۸۵ حدود ۴ هزار جمعیت داشته است.
خوجین کوهستانی است و به همین دلیل دمایی بین ۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد دارد. به دلیل آب و هوا و مناظر اطراف این روستا، هر ساله تعداد زیادی از توریست ها به خوجین می روند تا روحیه خود را تلطیف کنند. بارندگی نیز در این محل به خوبی رخ داده و هر سال این روستا از نعمت برف نیز بهره مند است. ساختمان های این روستا از خشت و آجر است.

 

………..

معرفی روستای خوجین

………..

 

 ویژگی های گردشگری:

رود:

خوجین دارای رودهایی مختلف است که در اطراف و یا میان خود روستا جریان دارند و به طبیعت و زیبایی محیط کمک کرده اند. این رودها به نام های فنارود ، ازناو رود ، رود چشمه نظرگاه ، رود لشگرگاه ، قنات جمیله خونی شهرت دارند.

 

 

معرفی روستای خوجین

……………..

 

سیلابها:

وقتی برف ها ذوب می شوند رودها یا سیلاب هایی در روستا جریان پیدا می کند که می توان از آن ها به صورت سیل فنارود ، سیل ازناو ، سیل ارقلی یاد کرد.

گیاهان:

در این روستا انواع پوشش گیاهی طبیعی و وحشی دیده می شود. برخی گیاهان نیز خواص درمانی دارند. از گیاهانی نظیر .قازآیاغی ،  گل گاوزبان ، امه کومجی ، گلپر ، کهلیک اوتی ، پاریز ، ایپلیکچه ، چی من زیره سی ، یارپوز (پونه) ، شوه گیله در طب سنتی استفاده می کنند.

همچنین مردم این روستا از کشت و فروش گیاهانی نظیر سیب زمینی ، شبدر ، یونجه ، صیفی جات ، گندم ، جو ، تره ، شوید ، تربچه ، شاهی ، پیازچه ، اسفناج ، جعفری که اغلب مصرف کسب در آمد می کنند و اغلب غذاهای محلی از این مورد تهیه می شود.

 کوهها وچشمه ها :

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این روستا وجود کوه هایی است که محیط را استوار و زیبا تر کرده است.  کوههای معروف خوجین عبارتند از : ازناو ، کوکاوان ، نصیر داغی به طرف انگان و نیز چشمه های زیبایی که در این روستا جوشش دارند عبارتند از : چشمه ازناو ، فنارود ، کمره خونی  ، برای اطلاع بیشتر از چشمه ازناو به بخش گردشگری این سایت مراجعه کنید .

 

    معرفی روستای خوجین

 

 

راه های رسیدن به خوجین:

راههای ارتباطی روستا : راه آسفالته با شهر ۲  کیلومتر ، با روستای مجره ۵ کیلومتر  با مرکز بخش شاهرود ۳۶ کیلومتر ، با روستای طولاش وخانقاه ۱۰ کیلومتر ، با امامزاده سید دانیال ۳ کیلومتر ، با روستای زاویه سادات ۳ کیلومتر  .

 

 

معرفی روستای خوجین

 

 

آثار تاریخی روستا :

۱- مسجد جامع خوجین و مسجد میر عبدالله . هر دوی این مسجد ها مربوط به دوران قاجاریه می باشند

۲- گرمابه حاجی داداش ، این گرمابه که در حال تخریب است و نیاز به باز سازی دارد اولین گرمابهی است که در ایام قاجاریه ساخته شده است.

۳ – خرابه های ساختمانهای قدیمی که از دوران باستان در منطقه ای بنام کوکاوان باقی است. این محل هنوز مورد کنکاش باستان شناسی واقع نشده است.

مساجد و تکیه ها در این محل بسیار پر رونق اند. از جمله جاذبه های این شهر صنعت صنایع دستی است که راه در آمد مردم نیز می باشد.

 

 

معرفی روستای خوجین

مدیر پایگاه بازدید : 213 شنبه 16 بهمن 1395 نظرات (0)

کوه سبلان جاذبه طبیعی مشکین شهر

کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران !

این کوه در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشگین شهر و در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد.
سبلان سومین قله بلند ایران و یک کوه آتشفشانی غیرفعال است. ارتفاع بلندترین قله آن به نام «سلطان ساوالان» به ۴۸۱۱ متر می‌رسد. در جبهه غربی قله سلطان ساوالان و در کنار جان‌پناه سنگی به شکل عقاب قرار دارد که در طول زمان به نماد کوه سبلان تبدیل شده است. این قطعه سنگ که به واقع اعجاز طبیعت می‌باشد، به شکل عقابی است که نشسته و سر را به جانب شرق چرخانده است.

 

……..

 کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران !

……..

مراتع سبلان از بهترین مراتع طبیعی ایران است. دامنه‌های سبلان، برخلاف سهند که کمی سنگلاخی است، دارای خاک نرم‌ و حاصلخیز است و علف‌های مرغوب و پرارزشی در آن رشد می‌کنند.

سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا، دریاچه زیبا در قله کوه، مورد توجه دوستداران طبیعت می‌باشد همچنین از آنجایی که تمام قلل سبلان در ایام سال پوشیده از یخ و برف‌های دائمی می‌باشند، در این منطقه یک پیست اسکی به نام «الوارس» وجود دارد که مورد توجه گردشگران است.

 

………

 کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران !

………

کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران است. گفته می‌شود مزار یکی از پیامبران، در قله سبلان قرار دارد و بنا بر باورهای مردم، این مزار، مزار زردشت است. در متون کهن فارسی نیز به رابطه سبلان و زردشت اشاره شده و آنجا را مکان نیایش و عبادت زردشت می‌دانند. یکی از نشانه‌های تقدس سبلان، سوگند به آن است. نام سبلان هنوز یکی از مهم‌ترین سوگندهای ساکنان اطراف کوه و عشایر کوچنده شاهسون به شمار می‌آید. اهالی باور دارند که وقتی نام سبلان برده می‌شود به ویژه وقتی به آن سوگند یاد می‌کنند، مار از شکارش دست می‌کشد.

 

………..

 کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران !

…………

مراتع سبلان از بهترین مراتع طبیعی ایران است

…………

 کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران !

………..

 سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه و طبیعت تابستانی زیبا مورد توجه دوستداران طبیعت می‌باشد

…….

 کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران !

………

 کوه سبلان بر سه شهر اردبیل، اهر و مشکین‌شهر مشرف است

……….

 کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران !



منبع : http://gardeshmag.com
مدیر پایگاه بازدید : 108 شنبه 16 بهمن 1395 نظرات (0)

دریاچه شورابیل جاذبه دیدنی اردبیل

 یک دریاچه طبیعی وسط اردبیل

دریاچه شورابیل یکی دیدنی ترین دریاچه های ایران است که در ۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال قرار گرفته است. این دریاچه بعد از سرعین دومین منطقه نمونه گردشگری اردبیل است که با حدود ۱۵ هکتار و عمق متوسط ۲۰ متر در قلب اردبیل جا خوش کرده است.زمین شناسان می گویند تالاب شورابیل در اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی شکل گرفته و کم کم درحریم شهری اردبیل قرار گرفته است.

 

………

 یک دریاچه طبیعی وسط اردبیل

…………..

 

اهالی منطقه معتقد بودند گل و لای شورابیل در درمان امراض پوستی و درد مفاصل موثر است. هرچند که پزشکان چنین چیزی را تایید نمی کنند. به خصوص از چند سال قبل که آب شیرین به دریاچه اضافه شد، دیگر کمتر دیگر کسی برای درمان از گل دریاچه کمک می گیرد. هرسال صدها پرنده مهاجر در پاییز از روسیه به سمت این دریاچه حرکت می کنند و زمستان را در این تالاب می گذرانند.

 

………..

 یک دریاچه طبیعی وسط اردبیل

………..

 

بنابراین اگر مایل به تماشای این پرندگان هستید، حوالی نیمه آبان ماه به اردبیل سفر کنید و شورابیل را با پلیکان‌های خاکستری، اردک چشم طلایی، غاز و زنگوله‌بار و عروس و باقرقره هایش ببینید.درباره علت نامگذاری شورابیل گفته می شود که شوری بسیار زیاد آب آن باعث این نامگذاری بوده اما امروز که آب شیرین به دریاچه اضافه شده، دیگر شورابیل تنها یک نام به یادگار مانده از گذشته به حساب می آید.

شوری دریاچه امروز به حدی است که ماهی قزل آلای رنگین کمان در آن پرورش داده می شود. همچینین در سال ۱۳۸۷ شیلات منطقه تصمیم گرفت ماهی های دیگری مثل اردک ماهی، کپور و شاه میگو هم در آن پرورش دهد.

 

…………….

 یک دریاچه طبیعی وسط اردبیل

…………….

 

اما شورابیل تنها به این منظره زیبا ختم نمی شود. اسکله قایقرانی، دو میدانی، دوچرخه سواری، باغ وحش، هتل های مجهز و زیبا، گنجینه تاریخ طبیعی، نمایشگاه بین‌المللی و بازارچه صنایع دستی، مجموعه شهر بازی، رستوران در وسط دریاچه و… از دیگر امکاناتی هستند که در مراجعه به شورابیل می توانید از آنها بهره مند شوید.شورابیل حتی امکاناتی برای اقامت توریست های خارجی هم دارد و چند هتل معتبر و مجهز در نزدیکی آن ساخته شده است.

منبع :http://gardeshmag.com

مدیر پایگاه بازدید : 199 شنبه 16 بهمن 1395 نظرات (0)

پیکره سنگی بابا داوود عنبران جاذبه دیدنی اردبیل

آشنایی با پیکره سنگی بابا داوود عنبران

پیکره سنگی «بابا داوود» عنبران در استان اردبیل، معروف به ابوالهول ایران و نگهبان دریای مازندران ،ظرفیت گردشگری طبیعی و تاریخی بی نظیر با قابلیت جهانی است که تاکنون مهجور مانده و آنگونه که باید معرفی نشده است.
……………

…………

آشنایی با پیکره سنگی بابا داوود عنبران

 

……………..

موقعیت مکانی پیکره سنگی بابا داوود عنبران

این پیکره در شهر«عنبران» از توابع شهرستان نمین و در ۴۰ کیلومتری اردبیل قرار دارد . با طی مسافتی یک کیلومتری از شهر «عنبران» به سمت روستای مرزی و تاریخی «عنبران علیا» در دره معروف به «تانگی» و بالاتر از چشمه «خان بلاغی» بر بلندای تپه معروف «بابا داوود» ، به این پیکره زیبا می رسید.در بهار، هنگامی که از عنبران به سمت این پیکره سنگی می روید ، فضای راه آکنده از بوی معطر گیاهان دارویی مانند آویشن (کهلیک اوتی) و انواع گل های بهاری است که تعدد انواع آن گردشگران را به شگفتی وا می دارد.

 

…….

آشنایی با پیکره سنگی بابا داوود عنبران

…………..

 

مشخصات ظاهری پیکره سنگی بابا داوود عنبران

ارتفاع این پیکره سنگی حدود ۲۰ متر است و به شکل انسانی است که نظاره گر روبرو است و شبیه مجسمه ابوالهول در مصر است. این پیکره جلوه گر سیمای نیم تنه انسانی است غول پیکر که در کنار آن تمساحی عظیم الجثه آرمیده است . این پیکره دارای برجستگی هایی شبیه چشم ، دهان و چانه انسان است و به نظر می رسد در اثر فرسایش طبیعی به این شکل درآمده است ، ولی نقش انسان در حالت دادن به پیکره را نیز نمی توان نادیده گرفت. در دامنه این بنای طبیعی حیرت انگیز، غاری بزرگ قرار دارد ، که بر اهمیت اکوتوریسمی آن می افزاید. این شکاف سنگی غار مانند موسوم به «چله خانه باباداوود» در پایین دست پیکره دیده می شود.به گفته کارشناسان در اطراف این پیکره که کنار رودخانه روستای «عنبران» قرار دارد ، زیارتگاهی وجود داشته که به مرور زمان از بین رفته است.

 

……….

آشنایی با پیکره سنگی بابا داوود عنبران

……………..

 

نقش عوامل انسانی در شکل گیری پیکره ، در هاله ای از ابهام!

احاطه این پیکره توسط کوه های سر به فلک کشیده و همانند قلعه ای طبیعی و سترگ ، بر افسانه ای بودن آن دامن می زند و به دلیل وجود آثاری از آبگیر و سد در قسمت شمالی آن ، اهالی اعتقاد دارند ، این مجسمه به دلیل شباهت به صورت انسان توسط اجدادشان تراشیده و به شکل کنونی درآمده است. شواهد موجود در اطراف پیکره نیز بیانگر اطراق افرادی درکنار آن برای مدتی طولانی است که آثاری را از خود به جای گذاشته اند ، اما برای نتیجه گیری علمی ، با تکیه بر آرا و نظر عامه مردم نمی توان استناد کرد ، لذا لازم است گروهی از باستان شناسان ، با در نظر گرفتن لایه های فرهنگی و زبان باستانی منطقه ، مطالعات عمیقی را برنامه ریزی نمایند تا هویت واقعی این پدیده برای همگان مشخص گردد.

جنبه افسانه ای

گروهی از ایران شناسان و دانشمندان این تندیس را همان «نگهبان دریای مازندران» می دانند که در شبرنگ نامه ، کتاب حماسی سده هفتم هجری از آن یاد شده است:

به راه اندرون کوه های بلند       فرازش یکی کهنه سنگ نژند
زبر کوه بیند کران تا کران                 نگهبان دریای مازندران  

جایگاه عمیق در تاریخ و فرهنگ منطقه

در اعتقادات و باورهای مردم عنبران و نمین ، پیکره سنگی «بابا داوود» جایگاهی عمیق در تاریخ فرهنگ و تمدن این سرزمین دارد و جدا از تاریخ و فرهنگ غنی عنبران و سرزمین بزرگ تالش نیست. این منطقه به دلیل دنج و آرام بودن بزرگانی را در خود پرورش داده که به سیر و سلوک و عبادت و چله نشینی پرداخته اند و به همین جهت بعد معنوی این مکان نیز قابل توجه است ، به طوری که اهالی برای ادای نذر و قربانی به آنجا مراجعه می کردند.

 

……….

آشنایی با پیکره سنگی بابا داوود عنبران

………….

 

یک بسته سفر ویژه با وجود سایر جذابیت های گردشگری منطقه

با وجود عدم معرفی و ناشناخته ماندن این مجموعه گردشگری، هرساله گردشگران علاقه مند به آثار طبیعی و باستانی از آن بازدید می کنند. در کنار بازار هفتگی عنبران ، تله کابین نمین، جنگل فندقلو،پیست اسکی روی چمن ، دشت گل های بابونه ، شغاله دره و صنایع دستی از جمله گلیم و دیگر دست بافته های عنبران می توان بسته های سفر گردشگری ویژه این منطقه تعریف کرد و با سوق دادن گردشگران به این خطه و ایجاد برند ویژه ، نسبت به توسعه گردشگری در این منطقه اقدام نمود.



منبع :http://gardeshmag.com
مدیر پایگاه بازدید : 137 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

مرداب استیل

 

 

از دیدنیهای طبیعی آستارا می توان به مرداب استیل و استخر عباس آباد واقع در ۵/۲ كیلومتری جاده تالش به آستارا در غرب جاده اصلی وجنوب ( غلام محله ) اشاره كرد .

در سالهای اخیر به دلیل پیدایش این جاده از مرغان مهاجراثرچندانی نیست . وسعت این استخر۱۳۸ هكتار وعمق متوسط آن یك متر است . ذخیره آبی آن ۵/۱ میلیون متر مكعب است وتنها منبع آب تامین كننده ۴۰۰ هكتار شالیزار است .

مرداب استیل

مدیر پایگاه بازدید : 87 یکشنبه 28 دی 1393 نظرات (0)

اين درياچه قبلاً بسيار شور بوده است ولي امروزه با افزوده شدن آب شيرين از شوري آن کاسته شده ، بطوريکه نوعي ماهي در آن پرورش داده مي شود . اين درياچه داراي امکانات تفريحي ، ورزشي و فرهنگي بسياري از جمله قايق راني ، پيست دو و ميداني ، دوچرخه سواري ، باغ وحش ، هتلهاي مجهز و زيبا، مجموعه شهر بازي براي بچه ها ، رستوران در وسط درياچه و … است .

 

اين درياچه در 48 کيلومتري جنوب شرقي اردبيل بطرف خلخال در يکي از دره هاي کوهستان با غيروو در ارتفاع 2500 متري از سطح دريا با مساحتي بالغ بر 210 هکتار و عمق متوسط پنج متر يکي از زيباترين و ديدني ترين درياچه هاي ايران مي باشد . در حال حاضر نوعي ماهي قزل آلاي رنگين کمان که از زمره بهترين نوع ماهيان دنيا مي باشد در آن پرورش داده مي شود که هر ساله تعداد زيادي از مردم جهت ماهيگيري و کوهنوردي و استفاده از مناظر بديع و بي نظير منطقه و هواي خنک و مطبوع آن به درياچه روي مي آورند .

 

6f3a6f27-aa3e-4429-aab1-31a72de4a708

مدیر پایگاه بازدید : 94 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

 

 

سوباتان,سوباتان تور,سوباتان کجاست,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل

 

زمین بلعنده

 


اردبیل را باید به مقصد دریاچه نئور ترک کنید. نرسیده به لیسار، راهی فرعی و سخت به ارتفاعات البرز می رسد. جایی درست در 32 کیلومتری شمال غرب تالش که چند حفره آب سیلاب ها را می بلعد و زمین را سبز می کند. اینجا سوباتان است. روستایی که نامش را مدیون خاصیت آب گیری خود است و در فرهنگ بومیان منطقه به بلعنده آب معروف است.

سوباتان همان تفرجگاه دلنشینی است که اگر پا به آن بگذارید، یک تکه آسمان صاف و یک دنیا درخت و سبزه و آرامش حداقل چیزی است که از سفر نصیب می برید. آنقدر که حتی جاده های منتهی به روستایسوباتان هم در تمام طول راه با منظره ای از دشت، کوه یا دره از شما پذیرایی می کنند.

مدیر پایگاه بازدید : 97 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

بقعه شیخ جبرائیل کلخوران

 

بقعه شیخ جبرائیل کلخوران پدر شیخ صفی الدین اسحق اردبیلی، جد سلاطین صفوی می باشد که در روستای کلخوران در 3 کیلومتری اردبیل قرار دارد که مقبره شیخ امین الدین جبرائیل به صورت یک هشت ضلعی در وسط باغ قرار گرفته است. سمتی از بنا در پاکار از سنگ های منتظم اجرا شده که بر روی آنها دیوارهای جانبی بقعه از آجر ساخته شده است. در نمای بیرونی بقعه از تزئینات کاشی بصورت تلفیقی استفاده شده است.


بقعه های اردبیل,شیخ جبرائیل,شیخ جبرائیل کلخوران,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل

 

بقعه های اردبیل

مدیر پایگاه بازدید : 70 دوشنبه 31 شهریور 1393 نظرات (0)

برای اهالی اردبیل، محرم با تشت های مسی و سکوهای سیاهپوش مساجد معنی پیدا می کند. مراسمی که به آیین تشت گذاری معروف شده و از صدها سال قبل در اردبیل برگزار می شود.

 

 

اگر گذارتان به مساجد اردبیل بیفتد، در بیشتر آنها سکوهایی را می بینید که گوشه دیوارها تعبیه شده اند. این سکوها اگرچه گاهی در طول سال جایگاه قرآن و کتاب های ادعیه می شود اما در بیشتر مساجد، جایگاه همیشگی تشت های بزرگ مسی و برنجی هستند که از سه روز مانده به محرم، در مراسم تشت گذاری از آنها استفاده می شود.

 

مراسم تشت گذاری در اردبیل, محرم در اردبیل,مراسم طشت گذاری در اردبیل,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل

 

مراسم تشت گذاری در اردبیل

مدیر پایگاه بازدید : 108 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (0)

دشتی که از سمت شرق و شمال به جمهوری آذربایجان و از غرب به ارسباران و از سمت جنوب به شهرستان مشکین شهر محدود شده است. قسمتی از دشت مغان شمالی ترین بخش استان اردبیل و اکثر بخشهای آن در جمهوری آذربایجان قرار دارد.

مغان از سال ۱۳۵۵ از توابع توابع مشکین شهر در تقسیمات کشوری خارج شد و شامل سه شهر گرمی،بیله سوار و پارس آباد می شود و در حال حاضر بعنوان یک شهرستان مستقل به مرکزیت شهر گرمی محسوب می شد. قسمت شمالی دشت مغان به دشت همیشه بهار ایران معروف است. دشت مغان  از قطبهای مهم دامپروری و کشاورزی ایران است. اقسام غلات، حبوبات و علوفه درسراسر دشت مغان زیر کشت می رود به همین خاطر مغان را انبار غله آذربایجان می گویند. 

 

 

دیدنی های دشت مغان, دشت مغان, دشت همیشه بهار ایران,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل
مدیر پایگاه بازدید : 66 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)

 


ویلا دره ,دیدنی های ویلا دره ,جاذبه های گردشگری ویلا دره ,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل

 

دهکده ای در عمق دره

 


می دانستید تنها سه کیلومتر دورتر از شهر توریستی سرعین، دهکده کوچکی وجود دارد که زیباترین جاذبه های طبیعی را در عمق دره ای 100متری به نمایش می گذارد؟

 

 

روستای ییلاقی بیله درق یا ویلا دره، دومین جاذبه گردشگری سرعین است که با حدود 200 متر پهنا در عمق 100 متر یک دره در 3 کیلومتری شمال سرعین قرار گرفته است. روستایی که با جاذبه های طبیعی و آب و هوای لطیف و خنکش معروف شده و اهالی منطقه آن را با چشمه های آب معدنی طبیعی اش می شناسند. طبیعت بیله درق آنقدر متنوع است که شما می توانید درخت، گل، چشمه های طبیعی، آبشار و کندوهای عسل را در یک زمان کنار همدیگر تماشا کنید.

مدیر پایگاه بازدید : 152 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

شاه بلاغی سلطانیه چشمه ای جوشان است در 9 کیلومتری خروجی سلطانیه - قیدار که مکان مناسبی برای گردشگری است.

شاه بلاغى (شیرین بلاغ) یکى از روستاهاى شهرستان نیر است که در فاصله 7 کیلومترى شرق شهر نیر و 25 کیلومترى جنوب غربى اردبیل در مسیر جاده اردبیل ـ تبریز واقع شده است. ناحیه وسیعى، از جنوب غربى روستا، که در مسیر جاده بین شهرى فوق قرار دارد، مجتمعى از چشمه هاى کوچک و بزرگ با آب خنک و گوارا فرار گرفته و اراضى را با چمنزارهاى طبیعى همراه با درختان بید کهنسال در حواشى بوجود آورده است.

 

 

چشمه شاه بلاغی, تصاویر چشمه شاه بلاغی, عکسهای چشمه شاه بلاغی,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل
مدیر پایگاه بازدید : 86 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

اردبیل برای خیلی از گردشگران ایرانی با طبیعت منحصر به فرد و آب و هوای لطیفش شناخته می شود اما شاید کمتر کسی بداند که یکی از جالب ترین نقاط تاریخی کشور در منطقه برای این استان قرار گرفته و در واقع وسیع ترین منطقه تاریخی استان اردبیل و با اهمیت ترین سایت تاریخی مربوط به پیش از تاریخ در شمال غرب ایران به شمار می رود.


 

 

 

منطقه باستانی معروف به شهر یری در شمال غربی روستای پیرازمیان در 31 کیلومتری شرق مشگین شهر قرار دارد. جایی در کنار رود قره سو که وسعت آن به 400 هکتار می رسد و از سه قسمت دژ نظامی، معبد و قوشا تپه  تشکیل می شود. قدمت قلعه و معبد به 1450 پیش از میلاد و قوشا تپه به 7 هزاره پیش از میلاد می رسد.

 

اردبیل,منطقه تاریخی,گورستان تاریخی اردبیل,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل

 

عجیب ترین گورستان تاریخی اردبیل

مدیر پایگاه بازدید : 151 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

فکر کنید بار و بندیلتان را بسته اید و به روستایی رفته اید که قبلا از زیبایی طبیعتش زیاد شنیده اید. در روستا به دنبال اهالی می گردید تا درباره دیدنی های روستا و امکاناتش از آنها سوال کنید. اما در روستا، تا چشم کار می کند خانه های متروک است؛ به جز یک خانه که تنها یک پیرمرد 70 ساله در آن زندگی می کند.

 

 

این تصویر شاید زیادی فانتزی و غیرواقعی به نظر برسد اما باید بگوییم چنین روستایی واقعا وجود دارد و از قضا در کشور خود ما هم قرار گرفته است؛ روستایی با یک نفر جمعیت که لقب کم جمعیت ترین روستای دنیا را با خود یدک می کشد!

روستای زندرق در حوالی هشتجین خلخال قرار دارد. برای دیدن این روستا باید چمدانتان را ببندید و راهی استان اردبیل شوید.

 روستای زندرق بر اساس سرشماری سال 87 حدود 50 نفر جمعیت داشت اما در همین چهارسال، 49 نفر از جمعیت روستا به خاطر مهاجرت یا فوت کم شده و از آن 50 نفر فقط یک نفر باقی مانده است.  مشهدی امیدعلی مهپور 70 ساله که همسرش را بیش از 30 سال قبل از دست داده و و دیگر ازدواج نکرده و همچنان به سرزمین آبا و اجدادی اش پایبند است.
او در سال‌های گذشته مدت زمان کوتاهی را همراه با دیگر اهالی در شهر تهران زندگی می کرد اما علاقه ای که به زادگاهش داشت، 30 سال قبل او را به زندرق کشاند و از همان حالا تا به حال در این روستا مانده است

 

 

امیدعلی در زندرق به زراعت و باغداری مشغول است. او در سال‌های گذشته مدت زمان کوتاهی را همراه با دیگر اهالی در شهر تهران زندگی می کرد اما علاقه ای که به زادگاهش داشت، 30 سال قبل او را به زندرق کشاند و از همان حالا تا به حال در این روستا مانده است.

 

امید علی می گوید که آب و هوا و شرایط زندگی در شهر اصلا با روحیه او سازگار نیست چون که عاشق طبیعت و گشت و گذار در هوای پاک و لطیف است و به همین دلیل، بعد از مهاجرت آخرین افراد باقی مانده در روستا، او همچنان در روستا مانده و ترجیح داده زندگی ساده اش را به دور از زرق و برق شهرها ادامه دهد.

 


روستای زندرق ,دیدنی های روستای زندرق ,جاذبه های گردشگری روستای زندرق ,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل
مدیر پایگاه بازدید : 96 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

خبرگزاری آسوشیتد پرس آلبومی تصویری از منطقه ییلاقی سرعین در استان اردبیل منتشر کرده است.

سرعین که به چشمه های جوشان و حمام های آب گرم طبیعی و نیز "آش دوغ" خود معروف است، در فصل تابستان و همزمان با گرم شدن هوا تفرجگاه بسیاری از ایرانی ها و توریست های خارجی به ویژه عرب های حاشیه خلیج فارس است.

سرعین ایران از نگاه آسوشیتدپرس آسوشیتد پرس,سرعین,اردبیل,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل
مدیر پایگاه بازدید : 135 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

شاید اگر از محلی ها درباره این درخت بپرسید هر کدام چیزی از عجایب آن را برای شما تعریف کنند. حتما از زبان افراد محلی می شنوید که در گذشته از چوب این درخت برای سوزاندن استفاده می کردند چون این درخت چوبی بسیار دیرسوز و پایدار دارد. آن هایی هم که از داروهای گیاهی سررشته دارند ممکن است به شما درباره خواص میوه، برگ ها و پوست درخت چیزهایی بگویند. اگر طرف شما بچه های روستاهای اطراف باشند احتمالا به شما می گویند که در تنه این درخت هیچ میخی فرو نمی رود. تمام این اطلاعات درست است.

 

[categoriy],عجیب,‌ترین,درخت

مدیر پایگاه بازدید : 97 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)

خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی الدین در اردبیل، اینمجموعه از اوایل قرن شانزدهم تا اواخر قرن هجدهم به طول انجامید و محلی برای سلوک معنوی به رسم صوفیان بود.

 

 

 

بقعه شیخ صفی‌الدین در اردبیل, جاذبه های گردشگری اردبیل, مکامهای تفریحی اردبیل,شهرهای استان اردبیل- دیدنی های استان اردبیل

 

خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین در اردبیل

 

مدیر پایگاه بازدید : 63 چهارشنبه 14 خرداد 1393 نظرات (0)

 

سرعین اردبیل,سرعین اردبیل عکس,سرعین اردبیل+هتل,[categoriy]

 


 

شهرستان سرعین یکی از شهرستان‌های استان اردبیل است. مرکز این شهرستان شهر سرعین می‌باشد. شهرستان سرعین در تاریخ سوم خرداد ۱۳۸۸ خورشیدی تأسیس شده‌است.

 

تقسیمات کشوریبخش مرکزی دهستان آبگرمدهستان آلوارسشهرها: سرعین

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 123
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 189
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 233
  • بازدید ماه : 4,216
  • بازدید سال : 19,911
  • بازدید کلی : 577,786