loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 170 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

تالاب چغاخور

 

 

تـالاب چـغاخـور با مساحتی بیش از 2300 هكتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و كلار، همچون نگینی می درخشد. این تالاب هر ساله پذیرای انواع پرندگان مهاجر و بومی شامل انواع مرغابی، حواصیل، لك لك سفید، خروس كولی و آبزیانی چون ماهی كپور و نوعی از ماهیان گورخری است.

هوای مطبوع و چشم انداز های زیبایی كه در این مكان قرار دارد، ان را در ردیف یكی از مهم ترین كانون های سیاحتی استان قرار داده است.

تالاب چغاخور

مدیر پایگاه بازدید : 94 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

محوطه تاریخی چغازنبیل

 

 

محوطه تاریخی چغازنبیل در استان خوزستان قرار دارد

این محوطه در جنوب‌غربی ایران، در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر باستانی شوش قرار گرفته است.

ساخت این شهر که حدود 1250 سال قبل از میلاد مسیح (ع) در دوران عیلامی‌ها آغاز شد، بعد از حمله آشوری‌ها ناتمام ماند.

هزاران خشت و آجر استفاده نشده‌ای که در این محوطه باقی مانده، گواهی بر این موضوع است. چغازنبیل به سال 1979 در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد.

Choghazanbil-0922-mm1

مدیر پایگاه بازدید : 115 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

گنبد لران ( آتش کوه )

 

 

خروج گاز از درز وشکاف هاى ساختار سطحى ميدان نفتى ماماتين در جوار روستاى گنبد لران شهرستان رامهرمز يک اثر ژئوتوريسمى جذاب ديدنى و تماشايى خلق کرده است که دل هر بيننده اى را به وجد مى آورد وچشمانش را خيره مى کند. در اين محل گازهاى هيدروکربورى از پيچ وخم لايه هاى چين خورده زمين گذر مى کنند،خود را به سطح زمين مى رسانند،شعله ور مى شوند،به هرسويى زبانه مى کشند وخرمنى از شعله هاى رنگين آتش داغ فروزان وخروشان را به نمايش در مى آورند .چشمه هاى گازى گنبد لران اين نگين سرخ فام انگشترى سبز دشت ودمن منطقه ماماتين يکى از جاذبه هاى گردشگرى زمين شناسى کم نظير مناطق نفت خيز جنوب ايران به حساب مى آيد.

ميدان نفتى ماماتين اولين منطقه خوزستان است که بعلت تراوشات متعدد سطحى مورد توجه کاوشگران اوليه نفت واقع شده است.

اين ميدان در 10 کيلومترى شمال خاورى شهرستان رامهرمز و 100 کيلومترى شمال خاورى اهواز در بين و در امتداد محورى ميدان هاى نفتى هفتکل و پارسى قرار دارد. به دلیل وجود همین چشمه های نفتی، ژرژبرنارد رینولدز (نماینده دارسی و فرمانده عملیات حفاری درایران) پس از ناکامی در غرب ایران (منطقه چیا سرخ) متوجه مناطق جنوب غربی ایران شد و در ماه سپتامبر1907 میلادی دو حلقه چاه در منطقه ماماتین حفر نمود.

لران 2

مدیر پایگاه بازدید : 112 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

قلعه ارجان خوزستان

قلعه ارجان بهبهان در زمان ساسانیان و برای دفاع در برابر هجوم اقوام عرب در قسمت شمال غربی بهبهان توسط آریابرزن که در زبان رومی آریوبرزن گفته می‌شود ساخنه شد.

قلعه ارجان در شهرستان بهبهان واقع شده است. «پل آمیر» نویسنده کتاب خداوند الموت دربارهٔ ارجان مى‌نویسد: «قلعه ارجان بالاى کوهى سنگلاخ بنا شده است. قلعه در مرتفع‌ترین قسمت کوه متکى به یک تخته سنگ بزرگ ساخته شده و آب باران از همان تخته‌سنگ وارد انبارهاى قلعه مى‌گردیده و آنها را پر مى‌کرده است.»اسلوب ساختمان برج‌ها از قلاع رومى اقتباس شده و به شکل مکعب مى‌باشد. صحن قلعه ارجان نسبتاً وسیع است و از طرف صحن سه طبقه حجره یکى بالاى دیگرى دیده مى‌شود و تمامى حجره‌ها داراى طاق چند شاخه معروف به طاق رومى مى‌باشند.

 

قلعه ارجان - خوزستان

مدیر پایگاه بازدید : 89 دوشنبه 24 شهریور 1393 نظرات (0)

آبشار شوی یا تله زنگ( Shevi /Taleh zang) را شاید بتوان زیباترین آبشار ایران لقب داد. این آبشار از نظر موقعیت جغرافیایی از توابع شهرستان دزفول و استان خوزستان است...

 

akairan

 

آبشار شوی زیباترین آبشار ایران

مدیر پایگاه بازدید : 87 یکشنبه 23 شهریور 1393 نظرات (0)

 

شیرسنگی

 

شيرهاي مرده خوزستان

 


خوزستان موزه روباز شیرهای سنگی تاریخی ایران است. نمادهای قدرتی که قرن هاست از شمال شرقی استان خوزستان گرفته تا شمال غربی، از شرق تا غرب ، در قبرستان های این استان دیده می شوند اما این روزها با کم توجهی مسئولان نسبت به ساماندهی آنها، رفته رفته رو به نابودی و حذف از تاریخ می روند.

مدیر پایگاه بازدید : 96 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

این تالاب در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است.

در همایش تالاب‌های جهان که در رامسر برگزار شد تصمیم گرفته شد که سه تالاب شادگان، خورموسی و خور الامیه با عنوان تالاب شادگان شناخته شود.

تالاب شادگان -خوزستان

مدیر پایگاه بازدید : 74 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

 

مسجد سلیمان,مسجد سلیمانیه,مسجدسلیمان شهر اولین ها,شهرهای استان خوزستان - دیدنی های استان خوزستان

 

پاریس کوچک ایران

 


مسجد سلیمان شهر اولین هاست. شهری که در دهه های گذشته به پاریس کوچک معروف بود و ورود اولین های زیادی را به چشم دیده بود؛ اولین زمین گلف، اولین زمین فوتبال، اولین چاه گاز، اولین چاه نفت، اولین فرودگاه، اولین خط آهن، اولین بیمارستان...

 

شهری که وقتی اولین چاه نفت ایران در سال 1287 خورشیدی در آنجا حفر شد، تحول عظیمی در اقتصاد خاورمیانه پدید آمد و با ورود کارشناسان نفتی از انگلیس، مسجدسلیمان کم کم به یک شهرک شرکتی تبدیل شد که پیشرفته ترین امکانات اروپایی را در خود داشت.

اما با بی مهری های دوران پهلوی دوم و آسیب های دوران جنگ کم کم از موضع قدرت خود فاصله گرفت تا این روزها کنج کوچکی در خاک خوزستان باشد که آرام و بی سر و صدا زندگی نیمه جانش را ادامه می دهد.

مدیر پایگاه بازدید : 95 سه شنبه 07 مرداد 1393 نظرات (0)

 

مروری بر جاذبه‌های گردشگری قصر شیرین


قصر شیرین ,دیدنی های قصر شیرین ,جاذبه های گردشگری قصر شیرین ,شهرهای استان خوزستان - دیدنی های استان خوزستان

 

قصری که برای شیرین بنا شد

 


سفر به شهر عشق، شهری که نام آن همزاد دلدادگی است؛ قصر شیرین. نامش رمانتیک و مردمانش نیز. خسرو پرویز عاشق می‌شود، دلداده شیرین. شاید هم رقیبی برای فرهاد! اما یک رقیب برنده.


در حالی که فرهاد تیشه به ریشه کوه می‌زند، خسرو پرویز کاخی بنا می‌نهد مزین به نام همسرش. کاخی که از دل تاریخ می‌گذرد و امروز همچنان فخرفروشی می‌کند.

مدیر پایگاه بازدید : 122 یکشنبه 05 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

در منتهی الیه شهرستان لالی خوزستان و در منطقه ای عشایری، غاری 15هزار ساله قرار دارد که روزی انسان های اولیه در آن سکونت داشته اند. غاری به نام «پبده» (Pebde ) که با دسترسی تقریبا آسان، در مسیر آبشار آرپناه و در کوهی به ارتفاع هزار متر جاخوش کرده است و این روزها با تردد حفاران غیرمجاز قدم به قدم به نابودی نزدیک تر می شود.

مدیر پایگاه بازدید : 87 یکشنبه 29 تیر 1393 نظرات (0)

موزه گردی تفریح خوبی است که می توانید از همین حالا برای تعطیلات عید برنامه ریزی اش را انجام دهید. موزهها در ایام نوروز باز هستند و شما می توانید با کمترین هزینه یک تفریح پربار و ارزشمند را در آنجا داشته باشید. پیشنهاد ما برای شما، موزه مردم شناسی قلعه تل در خوزستان است که برای مسافران این استان، حکایت هم فال و هم تماشا را دارد!

 

 

بنای اولیه قلعه تل حدود سال 1790 میلادی نزدیک به 220سال پیش ساخته شد. این بنا در شمال خوزستان حد فاصل شهرستان‌های باغملک و ایذه در مسیر شاهی استان فارس و خوزستان قرار دارد.

بنای این قلعه به محمد تقی‌خان چهارلنگ بختیاری نسبت داده می‌شود. او که هم عصر با حکومت فتحعلی شاه قاجار بود، شورش خود‌ علیه حکومت مرکزی را از اواخر این دوران آغاز و تا وقتی که در دوره حکومت محمد شاه قاجار دستگیر و به تهران منتقل شد، فرمانروایی منطقه بختیاری حاشیه زاگرس را در این بنا به عهده داشت.

 

موزه, قلعه تل, 
خوزستان ,شهرهای استان خوزستان - دیدنی های استان خوزستان
مدیر پایگاه بازدید : 78 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)

آبادان یا عبادان در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان قرار دارد و بعد از اهواز مهم‌ترین شهر خوزستان به حساب می آید که از زمان جنگ جهانی دوم یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه و ایران بوده ‌است. اگر گذارتان به آبادان افتاد کافی است گشتی در شهر بزنید تا معروف ترین جاذبه های این شهر را از نزدیک ببینید. از جاذبه های تاریخی تا آثار امروزی.

 

* سینما شیرین آبادان

می‌گویند عمر سینما در آبادان به اندازه عمر پالایشگاه نفت (1287) است. در این شهر پیش از ساخت سالن سینما، در سالن‌های متفرقه با قراردادن پروژکتر برای مردم فیلم پخش می‌شد.

سینما شیرین آبادان که با قدمتی 80 ساله یک از چندین سینماهای آبادان در قبل از انقلاب است در سال 1310 در دوره پهلوی اول با ظرفیت بیش از 700 نفر توسط بخش خصوصی و یک تاجر هندی ساخته شد سینما شیرین تنها سینمای غیردولتی در آن زمان بود، این سینما در مرکز تجاری شهر آبادان در منطقه امیری خیابان شهید منتظری قرار دارد، پس از جنگ جهانی دوم، با افزودن دو طبقه دیگر به ساختمان، این سینما به بزرگترین سینمای ایران تبدیل شد، سینما شیرین آبادان در تاریخ 17 خرداد سال 85 به شماره 15626 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.


آبادان ,دیدنی های آبادان ,جاذبه های گردشگری آبادان ,شهرهای استان خوزستان - دیدنی های استان خوزستان
مدیر پایگاه بازدید : 86 جمعه 06 تیر 1393 نظرات (0)

خیابانی در اهواز است که ساکنان آن همگی بیرون از خانه های خود دکه فروش فلافل و سمبوسه اهوازی آن هم به صورت سلف سرویسی راه اندازی کرده اند و با همین کارشان هر شب نه تنها کار و کاسبی پر رونقی راه انداخته اند بلکه باعث شده اند تا آوازه خوراکی های خیابان فلافلی به گوش گردشگران برسد و آنها نیز همپای اهوازی ها ناخنکی به این غذاهای اهوازی بزنند از سمبوسه تند گرفته تا ترشی های عربی!

مدیر پایگاه بازدید : 72 جمعه 06 تیر 1393 نظرات (0)

 


میانرود استان خوزستان ,دیدنی های میانرود استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری میانرود استان خوزستان ,[categoriy]

 

میانرود شهری است از شهرهای شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان. این شهر در شهرستان دزفول قرار گرفته و در سال ۱۳۸۵، تعداد ۹٫۲۱۷ نفر جمعیت داشته است . میانرود در فاصله کمی از رودخانه دز و در جنوب شهر دزفول و سمت خاوری شهر شوش قرار گرفته است.

مدیر پایگاه بازدید : 109 پنجشنبه 15 خرداد 1393 نظرات (0)

درفصل دوم حفاری هفت تپه با توجه به کثرت واهمیت آثار به دست آمده نیاز به ساخت موزه ای محلی در جوار محوطه تاریخی که کارکرد این مرکز پژوهشی را داشته باشد مطرح شد.

به این ترتیب عملیات ساختمانی موزه ای در یک طبقه در بهار سال 1349 آغاز شد وبا اتمام عملیات موزه دراردیبهشت ماه سال 1352 افتتاح گردید.

[categoriy],موزه,هفت,تپه

مدیر پایگاه بازدید : 85 پنجشنبه 15 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 
میانرود خوزستان ,دیدنی های میانرود خوزستان ,جاذبه های گردشگری میانرود خوزستان ,[categoriy]

 

میانرود شهری است از شهرهای شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان. این شهر در شهرستان دزفول قرار گرفته و در سال ۱۳۸۵، تعداد ۹٫۲۱۷ نفر جمعیت داشته است میانرود در فاصله کمی از رودخانه دز و در جنوب شهر دزفول و سمت خاوری شهر شوش قرار گرفته است.

مدیر پایگاه بازدید : 76 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

زیگورات چغازنبیل پرستشگاهی است که ایلامیها ( عیلامیها ) برای خدایان خود ساخته بودند. چغازنبیل در 45 کیلومتری جنوب شهر شوش در نزدیکی منطقه باستانی هفت تپه در استان خوزستان واقع می باشد و شوش را به یکی از اماکن دیدنی و باستانی ایران تبدیل کرده است. اونتاش ناپیریشا شاه ایلام ( عیلام ) در قرن سیزده پیش از میلاد معبد چغازنبیل را برای ستایش ایزد اینشوشیناک، نگهبان شهر شوش، بنا کرد. زیگورات در زبان عیلامی به معنای نیایشگاه است و چغازنبیلواژه ای محلی به معنای زنبیل واژگون است و نام باستانی این بنا به شمار نمی آید بلکه این مکان نزد باستان شناسان بهدور اونتاش معروف می باشد که به معنای قلعه اونتاش است البته در برخی متون میخی از این شهر با عنوان ال اونتاش به معنی شهر اونتاش نام برده شده است.

مدیر پایگاه بازدید : 50 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

در شهر باستانی شوش و در محوطه قلعه شوش قرار دارد. شوش واقع در استان خوزستان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های شناخته شده جهان است، احتمالا به سال ۴۰۰۰ پیش از میلاد پایه گذاری شده، با وجود اینکه نخستین آثار یک دهکده مسکونی در آن مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد هستند. طبق اسناد باستانی شوش از مهمترین و باشکوه ترین شهرهای باستانی ایران و جهان بوده است و فعالیت های باستانشناسی در آن ادامه دارد.

 

 

مدیر پایگاه بازدید : 100 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

موزه شوش واقع در استان تاریخی خوزستان با 550 ‏متر مربع زیربنا در میان باغی به وسعت 14635 ‏متر مربع از مکانهای دیدنی شهرستان شوش می باشد. موزه شوش بر سر راه قلعه باستانی شوش و در روبروی بقعه دانیال نبی قرار دارد.موزه شوش در سال ۱۳۴۵ شمسی جهت نمایش دادن آثاری نزدیک به ۱۶۰ سال از کاوشهای باستان شناسی شهر شوشو چغازنبیل ساخته شده است.

 

مدیر پایگاه بازدید : 55 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

قلعه ای است به جا مانده از دوران قاجار در نزدیکی آرامگاه دانیال نبی و کاخ آپادانا در شوش که بر روی تپه ای تاریخی خود نمایی میکند. قلعه شوش از دیدنیهای استان خوزستان است که در سال 1897 میلادی توسط ژاک دمورگان فرانسوی برای سکونت باستان شناسان فرانسوی بنا شده است.

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 4,108
  • بازدید سال : 19,803
  • بازدید کلی : 577,678