loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 146 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

طاق بستان

 

 

طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دوره‌ ساسانی است که در شمال‌غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است.

وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردشگاهی روح‌فزا تبدیل نموده که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است.

طاق بستان

مدیر پایگاه بازدید : 180 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (5)

ایلام سرزمین سبزی و کوه و زیبایی است. منطقه ای کوهستانی که با طبیعت منحصر به فرد و هوای لطیف و آداب و رسوم سنتی کردهای ایران توانسته است به یکی از گردشگر پذیرترین مناطق ایران تبدیل شود.
 
اما اگر گذارتان به ایلام افتاد گشت و گذار در چرداول را فراموش نکنید. شهرستان چرداول (chardavol)یکی از شهرستان های استان ایلام است که در 35کیلومتری شهر ایلام  قرار دارد. شهرستانی به مرکزیت شهر سرابله که با مساحت 2236 کیلومتر و جمعیت 82000 نفر در شمال شرقی استان ایلام قرار گرفته است.

 این شهرستان از شمال به استان کرمانشاه ، از شرق به استان لرستان و از غرب و جنوب به شهرستان ایلاممحدود است. اکثریت مردم آن کرد زبان هستند و با لهجه کلهری تکلم می کنند. چرداول از دو ناحیه کوهستانی و دشت نسبتا هموار تشکیل شده‌است.

 

 

طبیعت چرداول, ایلام, مکانهای تفریحی ایلام,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه
مدیر پایگاه بازدید : 141 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (0)

تعطیلات نوروزی تمام شده، اما شاید شما هم جزو کسانی باشید که امسال دنبال جور کردن مقدمان یک سفر بهاری برای اردیبهشت و خرداد می گردید. به خصوص که با پایان یافتن فروردین و رسیدن اردیبهشت طبیعت برگ جدیدی از زیبایی اش را رو می کند و فرصت خوبی فراهم می کند تا برای سفرهای آخر هفته برنامه بریزید.

 

کرمانشاه را ببینید

 

کرمانشاه را ببینید

 

 


پیشنهاد ما برای چنین سفری کرمانشاه است که به دلیل موقعیت خاص اقلیمی، دارای مراتعی سرسبز و دره‌هایی پوشیده از جنگل است و به خاطر همین پوشش زیبای طبیعی و آب و هوای معتدل، یکی از بهترین و جذاب‌ترین نقاط کشور برای اتراق است.

سعی کنید در این سفر، پارک جنگلی طاق بستان ـ یکی از پر جاذبه‌ترین مناطق شهرستان کرمانشاه ـ را هم از دست ندهید.

کرمانشاه
مدیر پایگاه بازدید : 127 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

گودین تپه یکی از با ارزش‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی در ایران زمین است که در کنگاور استانکرمانشاه قرار دارد.

منطقه کرمانشاه، در گودین تپه 7 دوره تاریخی مشخص شده که از هزاره ششم پیش از میلاد تا دوره مادها طبقه بندی شده است.

این سایت باستانی در ساحل جنوبی شاخه شمال شرقی رودخانه گاماسیاب، در شمال دره کنگاور، کنار شمالی روستای گودین قرار دارد.

این مکان در سال ۱۹۶۱ کشف و در ۱۹۶۵ و دهه ۷۰ میلادی توسط یک هیات تحقیقاتی آمریکایی به ریاست کایلر یانگ مورد کاوش قرار گرفت.

گودین تپه کجاست؟ گودین تپه,کرمانشاه,گودین تپه,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه

 

گودین تپه کجاست؟

مدیر پایگاه بازدید : 81 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

 


کرمانشاه ,دیدنی های کرمانشاه ,جاذبه های گردشگری کرمانشاه ,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه

 

شاهد خاموش تاریخ

 


غار آوزا که در 33 کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه در دل کوه آوزا با خاطره‌هایش خلوت گزیده، یکی از شاهدان خاموش تاریخ نیاکان ماست که می‌توان در دیواره‌های آن نقش و نگاره‌هایی زیبا را از دوران اشکانی و ساسانی و حتی دورتر به نظاره نشست.

 

این غار که هم اکنون در فهرست آثار ملی قرار دارد، اولین بار در سال 1354 توسط مسعود گلزاری بررسی شد. او در آن زمان، نگاره‌های آن را به دوره‌های پیش از تاریخ منسوب دانست، اما در بررسی‌های تازه‌تر پژوهشگران به ارائه نظریات جدیدی پرداختند.

مدیر پایگاه بازدید : 86 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (0)

بنای طاق گرا یا طاق شیرین در گردنه پاتاق بر سر راه کرمانشاه به سرپل ذهاب و در 15 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در کنار راه باستانی سنگفرشی بنا شده که فلات ایران را به بین النهرین ارتباط می داده است .

 

به علت تغییر مسیر ، این راه و بنای تاق گرا اکنون در شیب های پائین جاده آسفالته قرار گرفته است . از نظر معماری ، بنای تاقگرا ، فضای ایوان مانندی است که تماماً از سنگ ساخته شده است.

 

 

طاق گرا کرمانشاه, تصاویر طاق گرا کرمانشاه, عکس طاق گرا کرمانشاه
مدیر پایگاه بازدید : 122 سه شنبه 31 تیر 1393 نظرات (0)

کرمانشاه را باید به چشم یک تونل تاریخی ببینید که سفر به آن به معنی سفر کردن در طول زمان است! استانی که گوشه به گوشه آن پر از آثار تاریخی و باستانی است که تماشا کردن هر کدام از آنها شما را به قرن های قبل می برد.

 

 

 

 

این بار اگر گذارتان به این تونل تاریخی افتاد، پیشنهاد می کنیم سری به قبرستان باستانی ابودجانه در این استان بزنید که طبیعت و تاریخ را در کنار هم به شما نشان می دهد.

 

 
کرمانشاه ,دیدنی های کرمانشاه ,جاذبه های گردشگری کرمانشاه ,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه
مدیر پایگاه بازدید : 106 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

می‌دانید چرا از میان آن همه خانه‌های قدیمی، مساجد، کلیساها، آتشکده‌ها، ایوان‌ها، پل‌ها، معابد، آبشارها، سراب‌ها، دریاچه‌ها، پارک‌ها، غارها و کوه‌های استان کرمانشاه، ما دهستان «ریجاب» یا «ریژاو» را برای پیشنهاد این این هفته‌مان انتخاب کردیم؟

 

 

ما ریژاو را برگزیدیم چون کرمانشاه اگر آسمان باشد، ریواژ می‌شود خورشیدش؛ دریا باشد ریواژ می‌شود پری دریایی‌اش؛ جنگل باشد ریواژ می‌شود بلند‌ترین درخت بلوطش که میوه‌هایی از طلا دارد؛ ساده بگویم”‹، تصور کرمانشاه بدون ریژاو زیبایش محال است.

 

ریژاو, دهستان ریجاب, کرمانشاه,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه
مدیر پایگاه بازدید : 100 یکشنبه 22 تیر 1393 نظرات (0)

غارها باغ دلگشای طبیعت‌گردان ایرانی است. غارهایی که برخی می گویندهیچ جذابیتی ندارد و هنوز از گزند زباله‌ها به دور است و بکری و دست‌نخورده بودن آنها لذت قدم زدن و تماشایشان را دوچندان می‌کند. ایران‌زمین که بهشت طبیعت‌گردان است و غارهای بسیاری در این سرزمین وجود دارند که این هفته به معرفی برخی از آنها پرداخته‌ایم. با این توضیح که نام برخی از معروف‌ترین غارها را در این فهرست نیاوردیم به این دلیل که اطلاعات آنها را می‌توانید براحتی به دست بیاورید.

 

 

 

بزرگ‌ترین غار‌آبی‌آسیا

65 میلیون سال پیش بزرگ‌ترین غار آبی آسیا شکل گرفت که درحال حاضر جزو هفت اثر طبیعی ایران به حساب می‌آید که البته تنها 30 سال است که این زیبایی عظیم کشف شده است. غار قوری قلعه در 25 کیلومتری شهر روانسر و در کنار جاده روانسر ـ پاوه و مجاور روستایی به همین نام قرار دارد.

غار‌آبی, غار خفاش, غار یخی چما,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه
مدیر پایگاه بازدید : 110 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

اگر سری به کرمانشگاه بزنید می توانید مدرسه و مسجد عمادالدوله را در بازار زرگران کرمانشاه ببینید که قسمتی از آن مدرسه و حوزه علمی امام صادق است و در ورودی کوی نان برنجی پزان قرار دارد.

 

 

در بدو ورود به مسجد، در چوبی بنا و کاشی کاری های دیدنی آن ورود شما را به این مسجد قاجاری خوش آمد می گویند. مسجدی که ساختمان اولیه آن در سال 1285 ه.ق توسط امام قلی میرزا عمادالدوله (والی غرب و سرحددار عراقین) ساخته شده‌است.

 

مسجد عمادالدوله,مسجد عمادالدوله کرمانشاه,مسجد عمادالدوله در کرمانشاه,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه
مدیر پایگاه بازدید : 76 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

کرمانشاه‌ یکی‌ از شهرهای‌ باستانی‌ ایران‌ است‌ و گفته‌ می‌شود که‌ آن‌ را طهمورث‌ دیوبند، پادشاه‌ افسانه‌ای ‌پیشدادیان‌ ساخته‌ است‌ و برخی‌ نیز بنای‌ آن‌ را به‌ بهرام‌ پادشاه‌ ساسانی‌ نسبت‌ می‌دهند. در اینجا بخشی از دیدنی های باستانی کرمانشاه را به شما معرفی می کنیم.

 

 

طاق‌ بستان‌، کرمانشاه

طاق‌ بستان‌ یا «طاق‌ وستان‌» در سمت‌ راست‌ ورودی‌ شهر کرمانشاه‌، در شمال‌شرقی‌ این‌ شهر، مجموعه‌ای‌ از سنگ‌ نگاره‌ها و سنگ‌ نبشته‌های‌ دوره‌ ساسانی‌ است‌ که‌ با فضای‌ مرکبی‌ از کوه‌، چشمه‌ و آب‌ به‌ گردشگاهی‌ مصفا و چشم‌ اندازی‌ دل‌انگیز بدل‌ شده‌ است‌.

پس‌ از ورود به‌ مدخل‌ طاق‌ بستان‌، نخستین سنگ‌‌نگاره‌ به‌ اردشیر دوم‌ مربوط‌ است‌. اردشیر بین‌ اهورامزدا و میترا قرار گرفته‌، روی‌ خود را به‌ سوی‌ اهورامزدا برگردانده‌ و با دست‌ چپ‌ حلقه‌ مودت‌ را از وی‌ دریافت‌ می‌کند. زیر پای‌ شاه‌ و اهورامزدا دشمن‌ یا «اهریمن‌» بر زمین‌ افکنده‌ شده‌ است‌. بعد از این‌ نقش‌، طاق‌ کوچکی‌ قرار دارد که‌ پیکره‌ شاپور دوم‌ و پسرش‌ شاپور سوم‌ بر آن‌ دیده‌ می‌شود. بالای‌ هر کدام‌ از این‌ سنگ‌ نگاره‌ها در سطوری‌ به ‌خط‌ پهلوی‌ ساسانی‌ صاحب‌ نقش‌ معرفی‌ شده‌ است‌.

 



کرمانشاه ,دیدنی های کرمانشاه ,جاذبه های گردشگری کرمانشاه ,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه
مدیر پایگاه بازدید : 116 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)

 

صنایع دستی کرمانشاه, گلیم بافی, صنایع دستی,شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه

 

آشنایی با صنایع دستی کرمانشاه

 

 


گلیم بافی
گلیم بافی از صنایع دستی خانگی است که در‎ ‎بیشتر نقاط استان کرمانشاه رواج دارد. اکثر کارگاههای گلیم بافی در خانه های‏‎ ‎روستاییان هرسین به عنوان مرکز عمده تولید گلیم در استان از شهرتی خاصی برخوردار‎ ‎است. گلیم بافی از صنایع دستی خانگی است که در‎ ‎بیشتر نقاط استان کرمانشاه رواج دارد. وجود مراتع مساعد جهت پرورش دام ها که تأمین کننده الیاف لازم گلیم هستند خود دلیلی بر متداول بودن گلیم بافی در این نواحی است.

مدیر پایگاه بازدید : 69 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)

بهشت در روستای شالان کرمانشاه

 


از اردیبهشت شمال و شیراز و اهواز زیاد شنیده اید، اما شاید بد نباشد این بار مقصد گشت و گذارتان را در جایی از غرب کشور جستجو کنید تا مطمئن شوید بهشت جایی در همین گوشه و کنار قرار دارد! طبیعت منحصر به فرد غرب ایران در بهار این فرصت را به شما می دهد تا منظره هایی را به چشم ببینید که تا به حال تنها در تابلوهای نقاشی دیده بودید. پیشنهاد ما برای این سفر روستای شالان کرمانشاه است که از توابع بخش کرندغرب شهرستان اسلام‏آبادغرب به حساب می آید.

 

[categoriy],شهرهای استان کرمانشاه- دیدنی های استان کرمانشاه,بهشت,روستای

مدیر پایگاه بازدید : 171 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

تاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است. وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردشگاهی روح‌فزا تبدیل نموده که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است.


طاق بستان کرمانشاه,بازسازی طاق بستان کرمانشاه,عکس طاق بستان کرمانشاه,[categoriy]

مدیر پایگاه بازدید : 152 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

طاق بستان کرمانشاه

 

تاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است. وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردشگاهی روح‌فزا تبدیل نموده که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است.


طاق بستان کرمانشاه,بازسازی طاق بستان کرمانشاه,عکس طاق بستان کرمانشاه,[categoriy]

مدیر پایگاه بازدید : 125 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)

معبد آناهیتا متعلق به آناهیتا، الهه پاکی و محلی برای نیایش آب در شهر کنگاور در استان کرمانشاه واقع است.کنگاور در میانه راه امروزی همدان به کرمانشاه و بر سر راه تاریخی هگمتانه _ تیسفون قرار گرفته است. آب یکی از چهار عنصر مقدس و مورد احترام ایرانیان باستان است. آناهیتا ایزد بانوی آب های روان، زیبایی، فراوانی و برکت در دوران پیش از اسلام بوده است. معبد آناهیتا بر روی تپه طبیعی با حداکثر ارتفاع 32 متر نسبت به سطح زمین های اطراف ساخته شده است. معبد آناهیتا دارای ۲۲۰ متر درازا و ۲۱۰ متر پهنا و کلفتی دیوار محیطی آن به ۵/۱۸ متر می رسد.فراز این اثر تاریخی ردیفی از ستون های سنگی بر پا بوده که بلندای هر ستون ۵۴/۲ متر است. ورودی بنای معبد آناهیتا به وسیله پلکان دو طرفه در جبهه جنوبی تعبیه شده و در جبهه شمال خاوری پلکان یک طرفه راه دسترسی به این مکان را ممکن ساخته است.

مدیر پایگاه بازدید : 90 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)

غار قوری قلعه در ۲۵ کیلومتری شهر روانسر استان کرمانشاه، در دامنه کوه شاهو و مشرف بر جاده روانسر - پاوه و در همسایگی روستایی به همین نام جای گرفته است.غار قوری قلعه بزرگترین و شگفت انگیز ترین غار آبی آسیا و طولانی ترین غار آبی ایران است.

غار قوری قلعه در طول تاریخ به عنوان جان پناهی امن و دور از دسترس مورد استفاده قرار گرفته که کشف آثاری همچون کاسه، بشقاب و تعدادی ظروف و سکه از دوران “یزد گرد سوم”، حاکی از قدمت و استفاده از آن در دوران باستان است.

مدیر پایگاه بازدید : 58 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

 

تالار سنگی منیژه یا زیج منیژه

 

 

 

زیج منیژه سنگچینی جا مانده از عصر ساسانی است. بنایی با بیش از هزار سال قدمت که اگرچه هنوز هم در ماهیت آن تردید وجود دارد اما بسیاری از باستان شناسان، آن را یك كوشك بین راهى می دانند که افسانه های محلی آن را با منیژه شاهنامه و ایران باستان پیوند داده است.

زیج به معنای رصدخانه یا تماشاگه است و مردم محلی عقیده دارند زیج منیژه مکانی بوده که منیژه مدتی در آن مستقر بوده است.

مدیر پایگاه بازدید : 90 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

پل تاریخی کشکان مربوط به دوره ساسانی و در بخش چگنی بر روی رودخانه‌ای با همین نام ساخته شده که کاربرد این پل اتصال راه باستانی شهر شاپورخواست به مناطق غرب استان لرستان و کرمانشاه بوده است.

 

تصاویر پل تاریخی کشکان

 

پل تاریخی کشکان,پل کشکان

مدیر پایگاه بازدید : 99 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

از دیرباز راه‌های بسیاری برای تردد مسافران و کاروان‌های تجاری وجود داشت که به واسطه موقعیت جغرافیایی و عوارض طبیعی در طول تاریخ صدها پل برای سهولت رفت و آمد مسافران روی رودها و دره‌ها ساخته شد که از برخی از آنها هنوز استفاده می‌شود و بسیاری از آنها نیز ویران شده است.

 

در اینجا به معرفی ده پل تاریخی در گوشه و کنار این سرزمین باستانی می‌پردازیم.
 پل جی
این پل که مربوط به دوره ساسانیان و پیش از اسلام است در چهار کیلومتری شرق اصفهان و روی زاینده‌رود ساخته شده است. نوع ساخت این پل که در میان چشمه‌های آن قوس‌های زیبای کوچکی اجرا شده، هنوز کاملا سالم و پابرجا و قابل استفاده است. این پل را می‌توان قدیمی‌ترین پل ساخته شده روی زاینده‌رود نامید که بارها در طول تاریخ و بویژه در قرون اولیه اسلامی مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است. مصالح به کار رفته در این پل خشت و آجر و ساروج است و کارشناسان دلیل استقامت و ماندگاری آن را نیز همین موضوع می‌دانند.

 پل های تاریخی ایران,پل های ایران

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 132
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 200
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 244
  • بازدید ماه : 4,227
  • بازدید سال : 19,922
  • بازدید کلی : 577,797