loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 77 دوشنبه 14 مهر 1393 نظرات (0)

آخرین فرصت های سفر تابستانی است و اگر هنوز برای انتخاب مقصدتان مردد هستید، پیشنهاد می کنیم روی گزینه های غربی کشور که این روزها سرسبز و خنک و دلچسب هستند، بیشتر فکر کنید. پیشنهاد ما برای شما، استان کردستان و شهرستان سروآباد است که با طبیعت خنک و پرآبش از شما پذیرایی خواهد کرد.

 

 

اورامان معروف ترین و توریستی ترین بخش کردستان است و اگر قرار باشد یک سفر کوتاه به این منطقه داشته باشید، باید بگوییم آنچه لذت سفر شما را کامل می کند، سر زدن به رودخانه سیروان است. رودخانه‌ای که در جنوب غربی کردستان جریان دارد و طولانی‌ترین رودخانه این استان به حساب می آید.

 

کردستان,رودخانه,اورامان,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان

 

طولانی ترین رودخانه کردستان

مدیر پایگاه بازدید : 62 دوشنبه 24 شهریور 1393 نظرات (0)

تاریخ‌ کردستان تا قبل‌ از اسلام‌ چندان‌ روشن‌ نیست‌. کردها، اقوامی‌ آریایی‌ هستند که‌ چندین‌هزار سال‌ پیش از میلاد به‌ این‌ منطقه‌ مهاجرت‌ کرده‌اند. با این حال این استان تاریخی دیدنی های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که در سفر به آن باید از آنها بازدید کنید.

 

 

 

قلعه حسن آباد

قلعه‌ حسن‌ آباد در 5 کیلومتری‌ سنندج واقع‌ شده‌ و یک‌ مقر حکومتی‌ بوده‌ است‌. این‌ قلعه‌در دوره‌ صفویه‌ توسط‌ «هِه‌لوخان‌« حاکم‌ مقتدر ساخته‌ شده‌ است‌. در حال‌ حاضر ویرانه‌های‌ این‌ قلعه‌ مشهود است‌.

 


کردستان ,دیدنی های کردستان ,جاذبه های گردشگری کردستان ,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان

 

کردستان را این طور ببینید

مدیر پایگاه بازدید : 108 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

تالاب آب شیرین زریوار ( به کردی: زریبار ) در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان، در استان کردستان ایران و از مکان‌های دیدنی و گردشگری این استان است. آب تالاب شیرین است و از تعدادی چشمهٔ کف‌جوش و بارش تأمین می‌شود. در بیشتر زمستان‌ها سطح دریاچه کاملاً یخ می‌بندد. این تالاب در طول جغرافیایی ′۸°۴۶ و عرض جغرافیایی ′۳۲°۳۵ و ارتفاع ۱۲۸۵ متری از سطح دریا واقع گردیده‌است. طول دریاچه زریوار حدود ۵ کیلومتر و عرض آن حدود ۱٫۶ کیلومتر است. وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداکثر عمق آن ۵/۵ متر است.

تالاب زریوار یکی از منحصر به فردترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان بشمار می‌رود و کلیه شرایط جامع یک تالاب بین‌المللی را داراست و حتی مواردی از رفتار و عملکرد برخی از موجودات مشاهده می‌گردد که تاکنون مطالعه و یا اعلام نشده‌است که نیاز به بررسی بیشتر را می‌طلبد.

حجم تقریبی آب تالاب حدود ۳۰ میلیون متر مکعب برآورد شده‌است. محیط تالاب حدود ۲۲، ۵کیلومتر و میزان متوسط بارندگی ۷۸۶ میلیمتر در سال است. رطوبت نسبی برابر ۴/۵۸ درصد و متوسط تبخیر سالیانه معادل ۱۹۰۰ میلیمتر گزارش شده‌است.

 

تالاب زریوار, تصاویر تالاب زریوارعکسهای تالاب زریوار, تالاب آب شیرین زریوار,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان
مدیر پایگاه بازدید : 63 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 


روستای پالنگان ,دیدنی های روستای پالنگان ,جاذبه های گردشگری روستای پالنگان ,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان

 

زیباتر از ماسوله

 


اگر اهل روستاگردی باشید، حتما نام روستای پالنگان راشنیده اید. روستایی که نه تنها زیباترین روستای تاریخی غرب کشور به شمار می رود، بلکه در مقایسه با روستاهای هم رده اش، یک سر و گردن هم بالاتر به نظر می رسد. پالنگان روستایی پله کانی است که در میان دیواره ای کوهستانی محصور شده و چشم اندار فوق العاده ای پیدا کرده است. ویژگی منحصر به فردی که این روستا را از روستاهایی شبیه ماسوله و کندوان جدا می کند.

 

این در حالی است که معماری این روستا، عبور رودخانه خروشان سیروان از کنار دره های روستا، قلعه تاریخی پالنگان، آبشارهای متعدد پله کانی و چشمه های دائمی آب معدنی جلوه خاصی به این روستا بخشیده اند.

مدیر پایگاه بازدید : 98 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

 استان های غربی کشور در تابستان هوای بهتری دارند اما از بین تمام استان های غربی که هریک جاذبه های گردشگری خاص و ویژه خودشان را دارند. در این هفته می خواهیم کردستان را معرفی و شرایط متداول تورهای آن را بررسی کنیم.

در سفر با تورهای گردشگری به کردستان از شهرهای سنندج، مریوان و اورامان دیدن می شود که مهم ترین جاهای دیدنی این شهرها نیز در این مطلب معرفی می شوند.

 

سنندج

 نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان

مدیر پایگاه بازدید : 65 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

 


اورامان ,دیدنی های اورامان ,جاذبه های گردشگری اورامان ,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان

 

روستایی به سمت بهشت

 

 

روستای اورامانات تخت در جنوب شرقى شهر مریوان در استان کردستان قرار دارد که بوسیله جاده‌اى به طول 75 کیلومتر به شهر مریوان متصل مى‌شود. این روستا را هزار ماسوله نیز مى‌نامند. زیرا معمارى آن همانند ماسوله است. حیاط هر خانه بام خانه‌اى دیگر است، اما با وسعتى بیشتر.

 

 

 

معمارى اورامانات و سرسبزى این منطقه کوهستانى رویاى پله‌هایى به سمت بهشت را به ذهنتان می آورد.

مدیر پایگاه بازدید : 103 سه شنبه 07 مرداد 1393 نظرات (0)

کردستان، با طبیعت شگفت انگیزش مقصدی نیست که گردشگران را دست خالی روانه شهرهایشان کند. سفر به کردستان، همیشه به معنی کشف جاذبه های جدید و لذت های تکرار نشدنی است و این لذت وقتی به روستاهای این استان می رسید، رنگ و بوی ماندگارتری می گیرد.

 

 


 

 

این بار اگر گذارتان به کردستان افتاد، یادتان باشد که حتما سری به روستای کوچک ژیوار بزنید. روستایی که درست مانند اسمش «زنده» و باطراوت است و ساخت پلکانی آن، ماسوله را به یادتان خواهد آورد.

 


روستای ژیوار ,دیدنی های روستای ژیوار ,جاذبه های گردشگری روستای ژیوار ,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان
مدیر پایگاه بازدید : 173 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

کردستان در غرب ایران در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده سلسله جبال زاگرس میانی قرار گرفته است. کردستان مکان و سرزمین کردها است. کلمه کردستان برای اولین بار بطور رسمی در دوران سلجوقیان بکار رفته است.

1.    کردستان در غرب ایران در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده سلسله جبال زاگرس میانی قرار گرفته است. کردستان مکان و سرزمین کردها است. بر اساس اسناد تاریخی کلمه کردستان برای اولین بار بطور رسمی در دوران سلجوقیان بکار رفته است.

زیبایی‌های ایران: استان کردستان زیبایی های ایران,استان کردستان,زیبایی های ایران,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان
مدیر پایگاه بازدید : 66 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

سفر به بانه، برای کسانی که قصد خرید جنس ارزان لب مرزی را دارند، این روزها ساده تر از همیشه است. سری به کردستان و شمال غربی سنندج می زنند و از آنجا، تا آرمرده می روند. شهری که در غرب بانه قرار دارد و پاتوق مبادلات تجاری قاچاق به حساب می آید اما جاذبه های تاریخی و طبیعی آن کمتر به چشم گردشگران آمده است.

 

 

مرکز شهرستان‌ بانه‌ در فاصله‌ 270 کیلومتری‌ شمال‌ باختری‌ سنندج‌، در ابتدای‌ راه‌ آسفالت‌ بانه-مهاباد قرار گرفته‌ است. شهرستان‌ بانه‌ دارای‌ چهار شهر بانه‌، آرمرده‌، بوئین‌ و کانی‌ سور است‌ و جمعیت‌ آن‌ حدود 119332 نفر برآورد شده‌ است.

 



شهرستان بانه ,دیدنی های شهرستان بانه ,جاذبه های گردشگری شهرستان بانه ,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان
 
مدیر پایگاه بازدید : 88 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

در سفر با تورهای گردشگری به کردستان از شهرهای سنندج، مریوان و اورامان دیدن می شود که مهم ترین جاهای دیدنی این شهرها نیز در این مطلب معرفی می شوند.

 

سنندج

سنندج مرکز استان کردستان است و شهری است که حتی اگر شده چند ساعت در آن خواهید بود وقتی که به استان برسید. پارک جنگلی آبیدر مهم ترین تفریحگاه سنندجی هاست که روی کوهی به همین نام قرار دارد. درواقع واژه آبیدر (آب به در) به معنی جایی است که از آن آب فراوان تراوش می کند.

 

کردستان, سنندج, کوه آبیدر,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان
مدیر پایگاه بازدید : 72 یکشنبه 01 تیر 1393 نظرات (0)

لبخند زیبای آفرینش بر لبان طبیعت زیبا و دلربای کردستان آرامش و آسایش لحظات را بر آراستگی و آسودگی به یک آشنایی ماندگار مبدل می‌کند. کلام نوازشگر طبیعت کردستان با تمام بضاعتش عشق را در معنای راستینش به مهمانان هدیه می‌کند.

شور و شعف وصف‌ناپذیر از دیدن این همه زیبایی در بیننده به وجود می‌آید و زایش هرلحظه را به گونه‌ای جدیدتر و زیباتر در ذهن مجسم می‌کند که هرچه از دیدن آن بهره‌ببری احساس می‌کنی سیراب نمی‌شوی و آتش فراوانی برای سیراب‌شدن داری...

طبیعت زیبای کردستان سال‌هاست با میهمانانش گرم و صمیمی است و بدون تنگ‌نظری یکسان و برابر برای تمام میهمانانش جلوه‌گری می‌کند. اینجا طبیعت زیبا مانند عشوه‌گری است که دوست دارد که عاشقانش را به دام زیبای خویش بیفکند و تا ابدیت نازها و زیبای‌هایش را برای آنها به ارمغان آورد.

درمیان کوه‌های دست در هم فشرده زاگرس بهشتی پنهان است با نام بلبر، سرسبز و دارای نسیمی مهربان چون مادر با جاذبه‌های بکری که برای همیشه در ذهن انسان باقی می‌ماند.

اینجا روستای زیبای بلبر بهشت گم شده ایران است، روستایی در اورامانات و در میان کوه‌های سربه فلک کشیده کوهسالان در کنار سیروان، طولانی‌ترین رودخانه کردستان.

این روستا یکی از زیباترین و دلرباترین روستاهای کردستان از توابع سروآباد است، روستایی با طبیعتی بکر و رویایی، بهشت کوچکی در دل کردستان است.

روسـتای بلبررهمچـون دیگر روسـتاهای هورامان سابقـه‌ای دیریـنه‌ دارد. بلبرر یک واژه یونانی است که «بل» به معنی "خدای آب‌ها" می‌آید، بلبر روی هم رفته به معنی «جلوی آب» است، تاریخ‌نویسان و ریش‌سفیدان روســتا، سابقه بلبرر را صدها سال قـبل از میلاد حضرت مسیح می‌دانند.

بهشتی کوچک در دل زاگرس +عکس زاگرس,بلبر
مدیر پایگاه بازدید : 83 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

شهر قروه مرکز شهرستان قروه و در استان کردستان قرار دارد. این شهر در دشت وسیعی در 93 کیلومتری شرق سنندج و شمال غربی همدان قرار دارد و از آغاز در طول جاده سنندج به طرف همدان توسعه یافته است مرکز حکومت این شهر در گذشته روستای قصلان بود که توسط امان الله خان بزرگ والی معروف کردستان احداث شده است .از نامهای قدیمی آن اسفندآباد بوده است. 

 


مدیر پایگاه بازدید : 107 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

عمارت‌ امجدالاشراف- سنندج 

این‌ عمارت‌ در شهر سنندج‌ واقع‌ شده‌ و از بناهای‌ معروف‌ دوره‌ قاجار است‌. این‌ بنادر دوره‌ امان‌الله‌ خان‌ بزرگ‌ ساخته‌ شده‌ و دارای‌ حیاط‌ سنگفرش‌ شده‌، حوض‌، حمام‌، تالار و حسینیه‌ است‌. حسینیه‌ که‌ از جالب‌ترین‌ قسمت‌های‌ بنا است، کاشی‌ کاری‌های‌ بی‌نظیر و ظریف و گچبری‌های‌ زیبا روی‌ دیوار دارد و همه تزئینات‌ آن‌ به‌ دست‌ استادکاران‌ اصفهانی‌ انجام‌ شده‌ است‌. مصالح‌ بکار رفته‌ در بنا، گچ‌، آهک‌، کاهگل‌ و ملات‌ ساروج‌ هستند. 

جاذبه‌های گردشگری استان کردستان - آکا
مدیر پایگاه بازدید : 85 چهارشنبه 14 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 دهگلان کردستان,شهرستان دهگلان کردستان,نقشه دهگلان کردستان,[categoriy]

 



 

دِهگُلان یکی از شهرهای استان کردستان است. این شهر، مرکز شهرستان دهگلان می‌باشد. وجه تسمیه این شهر اسم گلی به نام "ول" می باشد که شبیه به گل "محمدی" می باشد.

از آن جهت که در قدیم این شهر از این گل مزین بوده است.ومعنی اسم این شهر "شهر گل ولها"است. شهر دهگلان در ۵۱ کیلومتری خاور سنندج (در جاده سنندج به همدان) قرار گرفته و ۱۵٫۱۱۷ نفر جمعیت دارد (برآورد ۱۳۸۳خ).

مدیر پایگاه بازدید : 132 چهارشنبه 14 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 بانه کردستان,بانه کردستان ایران,شهر بانه کردستان,[categoriy]

 


 

بانه را بیشتر بشناسیمشهرستان بانه یکی از شهرستانهای استان کردستان در غرب ایران است. مرکز این شهرستان، شهر بانه است. جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۱۱۸٫۶۶۷ نفر بوده است

 

تقسیمات کشوریشهرها: بانه، آرمرده، کانی‌سوار، بوئین سفلی.بخش مرکزی شهرستان بانه دهستان شوى (بانه)شهر: بانه

مدیر پایگاه بازدید : 75 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

در روستای باباگرگر، در حدود ۱۸ کیلومتری شمال شرقی شهرستان قروه، چشمه ای جوشان همیشه می خروشد که به آن “دنگز” می گویند. آب این چشمه در استخری عمیق و مدور به محیط ۲۰۰ متر جمع می شود. این چشمه پر آب دارای آبی است که رنگ آن مایل به سرخ است و در بعضی مواقع به رنگ زرد مایل به لیمویی در می آید. آب این چشمه به علت وجود املاح معدنی به ویژه گوگرد رنگین است. ظاهرا این آب برای امراض سودایی و پوستی مناسب است و در درمان سوً هاضمه و دیگر بیماری های دستگاه گوارش و نیز راشیتیسم و درمان تورم موثر می باشد. این چشمه و امامزاده باباگرگر در کنار آن از مکان های طبیعی و تاریخی استان محسوب می شوند.

1 چشمه باباگرگر

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 106
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 202
  • بازدید ماه : 4,185
  • بازدید سال : 19,880
  • بازدید کلی : 577,755