loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 64 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 


روستای پالنگان ,دیدنی های روستای پالنگان ,جاذبه های گردشگری روستای پالنگان ,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان

 

زیباتر از ماسوله

 


اگر اهل روستاگردی باشید، حتما نام روستای پالنگان راشنیده اید. روستایی که نه تنها زیباترین روستای تاریخی غرب کشور به شمار می رود، بلکه در مقایسه با روستاهای هم رده اش، یک سر و گردن هم بالاتر به نظر می رسد. پالنگان روستایی پله کانی است که در میان دیواره ای کوهستانی محصور شده و چشم اندار فوق العاده ای پیدا کرده است. ویژگی منحصر به فردی که این روستا را از روستاهایی شبیه ماسوله و کندوان جدا می کند.

 

این در حالی است که معماری این روستا، عبور رودخانه خروشان سیروان از کنار دره های روستا، قلعه تاریخی پالنگان، آبشارهای متعدد پله کانی و چشمه های دائمی آب معدنی جلوه خاصی به این روستا بخشیده اند.

اگر خوش شانس باشید و مناسبت های تقویم هم همراهی کنند،

می توانید مراسم مذهبی، عروسی، شب یلدا و خوش‌آمد گویی به نوروز

را هم در این روستا ببینید

 

جاذبه های فرهنگی

 


روستای پالنگان ,دیدنی های روستای پالنگان ,جاذبه های گردشگری روستای پالنگان ,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان

 

زیباتر از ماسوله

 

تابستان گرم و بهار معتدل پالنگان باعث شده که کوچ بهاری عشایر به ارتفاعات این روستا یکی از جاذبه های گردشگری فصلی باشد. به خصوص که این کوچ همراه با اجرای بسیاری از مراسم سنتی عشایر کرد مثل اجرای موسیقی گریان، چپله و سیاچمانه همراه است و اگر خوش شانس باشید و مناسبت های تقویم هم همراهی کنند، می توانید مراسم مذهبی، عروسی، شب یلدا و خوش‌آمد گویی به نوروز را هم در این روستا ببینید.

اما جاذبه های قومی و فرهنگی پالنگان به همین جا ختم نمی شود. مردم خوش ذوق پالنگان وقت زیادی از فراغت شان را صرف بازی های محلی مثل اسب سواری، گرزبازی، قل قلان و چاک چاک می کنند و اگر در ایام غیر کاری مثل پاییز و زمستان که کشاورزی در این روستا تقریبا تعطیل است سری به پالنگان بزنید، می بینید که در اکثر کوچه‌ها و چشم اندازهای روستا مردم در حال بازی های سنتی هستند.

 

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که پالنگان یکی از 7 روستای هدف در گردشگری استان کردستان است که پس از انجام مطالعات کارشناسی بدون

 هیچ تغییری در بافت خود به روستای گردشگری تبدیل شده است

 

روستایی برای تمام فصول

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که پالنگان یکی از 7 روستای هدف در گردشگری استان کردستان است که پس از انجام مطالعات کارشناسی بدون هیچ تغییری در بافت خود به روستای گردشگری تبدیل شده است.


روستای پالنگان ,دیدنی های روستای پالنگان ,جاذبه های گردشگری روستای پالنگان ,شهرهای استان کردستان- دیدنی های استان کردستان

 

زیباتر از ماسوله

 

روستاهای تاریخی صلوات آباد بیجار، اورامان تخت، خسروآباد گروس، نوره سنندج، آوی‌هنگ و ژاورود غربی دیگر روستاهای هدف کردستان هستند که همگی دارای بافت قدیمی با معماری اورامات هستند و تمام خانه‌های این روستاها به طریق سنگ چین ساخته شده‌اند.

برای دیدن پالنگان باید سری به کامیاران بزنید. این روستا که در 57 کیلومتری کامیاران قرار دارد از نزدیکترین پمپ بنزین 45 کیلومتر  فاصله دارد و فاصله آن تا نزدیکترین واحد اقامتی _ مهمانپذیر _ چیزی حدود 110 کیلومتر است. اما با این حال شما همیشه می توانید روی مهمان نوازی مردم روستا برای یک اقامت کوتاه در خانه های روستایی حساب کنید!

پالنگان با این که در یک منطقه کوهستانی واقع شده، اما مسیر صعب العبوری ندارد. آسفالت بودن مسیر امکان خوبی است که در تمام طول سال امکان بازدید از این روستا را به شما می دهد.

 

طعم لذیذ طبیعت!

اگر گذارتان به پالنگان افتاد، حتما سراغ کشک و روغن حیوانی این روستا را از محلی ها بگیرید. سوغاتی های اصیلی که از طبیعت سبز و پربرکت این روستا به دست آمده اند و می توانند یادگار خوبی برای شما و اطرافیانتان باشند. علاوه بر این، وقت سفر به پالنگان جایی هم برای خوردن ماهی های تازه در کنار غذاهای خوشمزه محلی باز کنید. واحد شیلاتی که در کنار روستا قرار گرفته، تازه ترین ماهی هایی که در شهرهای مرکزی کشور امکان دسترسی به آنها را ندارید، در اختیارتان قرار می دهد!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 439
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 598
  • باردید دیروز : 232
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,462
  • بازدید ماه : 3,718
  • بازدید سال : 23,641
  • بازدید کلی : 581,516