loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 71 یکشنبه 20 مهر 1393 نظرات (0)

 

,شهرهای استان تهران- دیدنی های استان تهران

 

برج آرامگاه پیامبری در همدان

 


بهار برای سفر به غرب کشور زمان خوبی است. وقتی که هوای خنک و کوهستانی غرب به شکوفه نشسته و سرسبزی تا دامنه کوه ها رسیده است. اگر راهی غرب ایران هستید، پیشنهاد می کنیم سری هم به همدان و شهرستان ملایر بزنید تا از یک آرامگاه تاریخی در این شهر دیدن کنید. آرامگاهی که به یکی از پیامبران الهی نسبت داده می شود.

مدیر پایگاه بازدید : 64 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

در کتب تاریخی همواره هگمتانه به عنوان پایتخت مادها معرفی شده است اما جدیدترین لایه‌نگاری در این تپه باستانی ثابت کرد شهر هگمتانه در دوره اشکانیان مورد استفاده بوده و به احتمال زیاد در همان دوره یا زمانی نزدیک به آن ساخته شده است.

همدان,هگمتانه,هگمتانه,شهرهای استان همدان- دیدنی های استان همدان

 

هگمتانه

مدیر پایگاه بازدید : 72 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

ملایر در غرب ایران و جنوب شرقی استان همدان قرار دارد و بزرگترین شهر این استان به لحاظ مساحت به شمار می رود. شهر دیدنی و جذابی که از شمال به شهرستان‌های همدان و تویسرکان، از غرب به نهاوند در استانهمدان، از جنوب به شهرستان بروجرد در استان لرستان و از شرق به شهرستان شازند در استان مرکزی محدود می شود.

 

 

 

ملایر با طبیعت معتدل کوهستانی، زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های معتدلش یکی از بهترین گردشگاه های ییلاقی و البته ورزشی ایران به شمار می رود که در هر فصلی می تواند ماجراجویان زیادی را به خود جذب کند. این البته صرف نظر از جاذبه های تاریخی این شهر است که می تواند همه گردشگران داخلی و خارجی را شگفت زده کند!

باغ سیف الدوله

یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های طبیعی غرب کشور بوستان سیفیه ملایر است که در شمال شرقی این شهر در دامنه کوه گرمه قرار دارد.

این باغ در مساحتی در حدود 10 هکتار بنا شده و در سال 1304 توسط سیف الدوله؛ نوه فتح‌علیشاه قاجار در زمان حکومتش بر ولایت ملایر و تویسرکان احداث شد.

 


ملایر ,دیدنی های ملایر ,جاذبه های گردشگری ملایر ,شهرهای استان همدان- دیدنی های استان همدان

 

چهره تاریخی ملایر

مدیر پایگاه بازدید : 44 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

 

 
شهر فامنین ,دیدنی های شهر فامنین ,جاذبه های گردشگری شهر فامنین ,[categoriy]

 


فامَنین (فامِنین هم گفته می‌شود) شهری است در استان همدان ایران. فامنین مرکز بخش فامنین شهرستان همدان است. جمعیت شهر فامنین در سرشماری سال ۱۳۷۵ خورشیدی ۸۷۸۵ نفر بوده‌است.فامنین در ۱۳۵ کیلومتری جادهٔ ساوه به همدان و در ۵۵ کیلومتری همدان واقع شده‌است.

 

غار قلعه‌جوق که از آثار دورهٔ پیش از اسلام است از نقاط دیدنی فامنین است.غار در منتهاالیه شرق فامنین واقع شده‌است.

مدیر پایگاه بازدید : 242 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

شهر زیرزمینی سامن به طور اتفاقی در جریان عملیات گودبرداری شرکت مخابرات استان همدان به قصد کشیدن فیبرهای نوری از زیر زمین کشف شد. شهری که به نظر می‌رسد در دوره پیش از اشکانیان ساخته شده و بعدها نیز از آن به عنوان گورستان استفاده می‌شده است.

 

 

سامن را باید در 15کیلومتری ملایر در استان همدان ببینید. این شهر زیرزمینی در یک بستر سنگی و به صورت دست‌کند ساخته شده و بخشی از فضاهای آن برای تدفین مردگان استفاده می‌شده است. در این شهر زیرزمینی دالان‌های متعددی با راهروها و اتاق‌ها به چشم می‌خورد که همگی در یک صخره عظیم گرانیتی پنبه‌ای در دوره‌های مختلف به وسیله پتک‌ها و قلم‌های سنگی حفر شده اند.

 


همدان ,دیدنی های همدان ,جاذبه های گردشگری همدان ,شهرهای استان همدان- دیدنی های استان همدان
مدیر پایگاه بازدید : 101 پنجشنبه 05 تیر 1393 نظرات (0)

 

 
لالجین استان همدان ,دیدنی های لالجین استان همدان ,جاذبه های گردشگری لالجین استان همدان ,[categoriy]

 



 

لالِجینْ (لاله‌جینْ) یکی از شهرهای شمالی استان همدان است که در بخش لالجین شهرستان بهار واقع شده‌است. این شهر در طول جغرافیایی ۴۸ درجه و ۲۸ دقیقهٔ شرقی و عرض جغرافیایی ۳۴ درجه و ۵۸ دقیقهٔ شمالی قرار گرفته و ۱۷۳۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

 

برپایهٔ سرشماری سال ۱۳۸۵ خورشیدی، لالجین جمعیتی بالغ بر ۱۴٬۷۲۴ نفر را در خود جای داده و به‌عنوان دومین شهر شهرستان بهار شناخته می‌شود.

مدیر پایگاه بازدید : 84 پنجشنبه 05 تیر 1393 نظرات (0)

 

 

سرکان استان همدان ,دیدنی های سرکان استان همدان ,جاذبه های گردشگری سرکان استان همدان ,[categoriy]

 

سرکان یکی از شهرهای استان همدان در ایران است. این شهر در شهرستان تویسرکان و در جنوب دامنه‌های رشته کوه الوند واقع شده است. مختصات جغرافیایی سرکان ۴۸ درجه و ۲۷ دقیقه طول شرقی و ۳۴ درجه و ۳۶ دقیقه عرض شمالی است.

مدیر پایگاه بازدید : 114 چهارشنبه 28 خرداد 1393 نظرات (0)

تپه هِگْمَتانه تپه‌ای تاریخی با پیشینه‌ای متعلق به دوران مادها است که در شهر همدان قرار دارد.


امروزه عموم باستان شناسان، تپهٔ باستانی هگمتانه، واقع در مرکز شهر همدان را - که وسیع‌ترین تپه باستانی ایران است - بقایای ابنیهٔ کاسی، مادی، هخامنشی و بعد از آن می‌دانند. مساحت این تپه حدود ۳۰ هکتار می‌باشد، که با در نظر گرفتن بخش‌هایی که جزء محدودهٔ تپهٔ باستانی بوده، ولی اینک ساختمانهای مسکونی بر روی آن ساخته شده، به بیش از ۴۰ هکتار نیز می‌رسد.

تپه هگمتانه - استان همدان - ایرانگردی

مدیر پایگاه بازدید : 74 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

لالجین،شهری کوچک در اطراف همدان است که بعنوان پایتخت سفال ایران و قلب تپنده ی صنایع دستی همدان شناخته می شود.جای جای این شهر را کارگاه های سنتی تهیه سفال و سرامیک فراگرفته و مردم این شهر اکثرا از این راه امرار معاش می کنند 

عکس: اینجا پایتخت سفال ایران است لالجین,همدان,سفال,شهرهای استان همدان- دیدنی های استان همدان
مدیر پایگاه بازدید : 61 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

غار علی صدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است. علی صدر همچنین بزرگ ترین غار آبی جهان می باشد. این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده است.ارتفاع غارعلی صدر از سطح دریا ۲۱۰۰ متر است.

محوطه غارعلی صدر دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد. از مجموعه رشته آبها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده و از این رو نفوذ به ژرفای غار تنها با قایق میسر است. غار علی صدر یکی از دیدنی های جهانگردی استان همدان است.

مدیر پایگاه بازدید : 62 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

مجسمه شیر سنگی از یادمان های تاریخ باستان در شهر همدان است که در انتهای خیابان ۱۲ متری سنگ شیر و در وسط میدان مربع شکلی به همین نام قرار گرفته است.تپه ای که در حال حاضر مجسمه شیر سنگی بر روی آن واقع شده تپه باستانی است زیرا تابوت متعلق به دوره اشکانی ازآن محل کشف شده و فعلا در موزه تپه هگمتانه نگهداری می شود. این مجسمه به همراه قرینه اش ابتدا در دروازه شهر همدان قرار داشته است و اعراب به هنگام فتح همدان آن را باب الاسد به معنی دروازه شیر نامیده اند.

مدیر پایگاه بازدید : 101 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

سنگ نبشته های گنج نامه نوشتارهایی از دوران داریوش و خشایارشاه هخامنشی است که بر دل یکی از صخره های کوهالوند در فاصله ۵ کیلومتری غرب همدان و در انتهای دره عباس آباد حکاکی شده است.

کتیبه ها هر کدام در سه ستون ۲۰ سطری به زبان های پارسی باستان، بابلی و عیلامی قدیم نوشته شده اندکه بالا سمت چپ متعلق به داریوش و پایین سمت راست مربوط به پسرش خشایارشا می باشد.

متن پارسی باستان در سمت چپ هر دو لوح جای گرفته است و پهنایی معادل ۱۱۵ سانتی متر دارد. متن بابلی در وسط هر دو کتیبه نوشته شده و متن عیلامی در ستون سوم قراردارد.

مدیر پایگاه بازدید : 113 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

در نزدیکی کتیبه های گنج نامه همدان، چشم انداز زیبایی از آبشار گنج نامه و دره های سرسبز عباس آباد، تاریک دره و کیوارستان دیده می شود.

تاریک دره نیز به دو شاخه تقسیم می گردد: در شاخه شرقی آن، تاسیسات پیست اسکی تاریک دره احداث شده و در ضلع غربی تاریک دره، در خط الراس گردنه (گدوک)، جاده ماشین رو جدید با راه کاروان رو قدیمی یکی می شود.

این دره عصر هخامنشیان، شروع جاده هگمتانه – استخر، معروف به " جاده شاهی" بوده که هگمتانه را از طریق پیچ و خمهای تاریک دره، گدوک(دره)، ورد آورد علیا، شهرستانه، اشتران به تویسرکان، نهاوند، کرمانشاه، لرستان،تخت جمشید و فارس مرتبط ساخته است. این راه، همچنین یکی از راههای ارتباطی همدان به غرب و جنوب کشور( و میانرودان) یا بین النهرین(عراق امروزی) بوده است.

مدیر پایگاه بازدید : 94 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

آرامگاه شیخ الرییس بوعلی سینا یا آرامگاه بوعلی سینا در میانه میدانی به همین نام در شهر همدان واقع است. میدانی بیضوی، با درختان چنار کهنسال، باغچه های موزون، بنای زیبا و تندیسی که معرف این میدان است، تفرجگاه زیبایی را بوجود آورده است، که چون نگینی در قلب این شهر کهن می درخشد. شهرهای مهم جهان، معمولا هر یک به قامت بنای یادبوی مشهورند. همدان نیز، حدود 50 سال است که به برج آرامگاه بوعلی، مزین و معروف است.

مدیر پایگاه بازدید : 94 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آرامگاه شیخ الرییس بوعلی سینا یا آرامگاه بوعلی سینا در میانه میدانی به همین نام در شهر همدان واقع است. میدانی بیضوی، با درختان چنار کهنسال، باغچه های موزون، بنای زیبا و تندیسی که معرف این میدان است، تفرجگاه زیبایی را بوجود آورده است، که چون نگینی در قلب این شهر کهن می درخشد. شهرهای مهم جهان، معمولا هر یک به قامت بنای یادبوی مشهورند. همدان نیز، حدود 50 سال است که به برج آرامگاه بوعلی، مزین و معروف است.

مدیر پایگاه بازدید : 43 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آرامگاه باباطاهر درشهر همدان در مرکز میدانی مستطیل شکل ، زیبا ، سرسبز ، با گنبدی فیروزه ای منشوری شکل ، برقاعده ای هشت ضلعی بر بالای تپه ای کم ارتفاع قرار گرفته است . سقف آرامگاه کاشی کاری معرق می باشد .

مدیر پایگاه بازدید : 46 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این بنا در سیر ارایه نمونه معماری اسلامی و ایرانی بی نظیر و بی مانند است و از نمونه های منحصر به فرد معماری ایرانزمین میباشدکه در شهر زیبای همدان قرار گرفته و میراث دار پیشینه اعتقادی مردمان همین دیار است که مورد توجه محققان بوده است و مسلما در جای جای باور های مردم همدان جایگاه بس رفیع و بی مانند دارد چنانکه اشعاری به صورت عامیانه در مورد این بنا ذکر می شود که از این اشعار می توان به شعر: ((دلا دوشم دلا دوشم دلا دوش به حق گنبد سبز سیه پوش)) اشاره کرد.

مدیر پایگاه بازدید : 127 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران نامیده اند. تپه باستانی هگمتانه در مرکز شهر همدان واقع است و از مکانهای دیدنی و تاریخی همدان بشمار می رود. بسیاری از باستان شناسان تپه هگمتانه را وسیع ترین تپه باستانی ایران دانسته و آن را بقایای ابنیه کاسی، مادی، هخامنشی و بعد از آن می دانند. مساحت تپه هگمتانه حدود ۳۰ هکتار است، که با در نظر گرفتن بخش هایی که جزو محدوده تپه باستانی بوده، ولی اینک ساختمانهای مسکونی بر روی آن ساخته شده، به بیش از ۴۰ هکتار نیز می رسد.این تپه بیضی شکل، در داخل محدوده شهر فعلی همدان در دو سوی خیابان اکباتان (آیباتان) واقع شده است.

مدیر پایگاه بازدید : 77 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

موزه تپه هگمتانه در شرق تپه باستانی هگمتانه و جنب گودال معروف فرانسویها قراردارد .ساختمان موزه تپه هگمتانه که پیشتر مدرسه پرورش نامیده می شد,در طی تغییرات وتعمیراتی به منظور ایجاد یک موزه موقت به بهره برداری رسیده است ومجهز به آزمایشگاه وکارگاه عکاسی می باشد.

موزه هگمتانه که از مکانهای دیدنی همدان است در مکانی نزدیک به تپه هگمتانه لیکن خارج از محدوده کاوش های باستان شناسی احتمالی در نظر گرفته شده است. این امر باعث تقویت صنعت گردشگری و بازدید متقابل از تپه هگمتانه و موزه هگمتانه می شود.

مدیر پایگاه بازدید : 94 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (0)

 

مجموعه تاریخی طاق بستان

 


محوطه تاریخی طاق بستان در دامنه کوهی به همین نام و در کنار چشمه ای در شمال شرقیحاشیه کنونی شهر کرمانشاه واقع شده است دراین محوطه ، آثاری از دوره ساسانی وجود دارد که شامل سنگ نگاره اردشیر دوم و دو ایوان سنگی بنام های ایوان کوچک و بزرگ است .

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 4,112
  • بازدید سال : 19,807
  • بازدید کلی : 577,682