loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 463 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)

بندر سیراف

 

 

سیراف (صورت قدیمتر: سیراب) در بعضی نوشته‌ها صیراف نیز نوشته شده‌است. شهری باستانی واقع در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. سیراف یکی از قدیمیترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بوده‌است.

شهر باستانی «سیراف» دارای معماری خاصی می‌باشد که بسیار شبیه به روستای ماسوله در شمال کشور می‌باشد. سیراف پررونق ترین بندرکشور بود که روابط تجاری زیادی با کانتون چین و…در دوره‌های ساسانی و اسلامی داشت.

بندر سیراف

مدیر پایگاه بازدید : 70 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)

برج قلعه خورموج در شهر خورموج از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتی در استان بوشهر قراردارد. قلعه خورموج یکی از قلعه‌های معروف و تاریخی و یکی از نقاط نگهبانی و جایگاه پاسداران شهر در دوران گذشته بوده‌است.برجی که تا به حال برجای مانده‌است بقایای قلعهٔ عظیمی است که به نام قلعهٔ خورموج مشهور بوده‌است.

 

قلعه خورموج یکی از آثار شکوهمند و تاریخی استان بوشهر[چهارگوشه ایران: استان بوشهر است که در حال حاضر یکی از برج‌های آن باقی مانده‌است.قلعه خورموج شامل چهار حصار، چهار قلعه، اندرونی، عمارت مرکزی و قراولخانه و اصطبل می‌باشد.

 

,شهرهای استان تهران- دیدنی های استان تهران

 

آشنایی باقلعه خورموج

 

مدیر پایگاه بازدید : 91 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)

گنبد نمکی جاشک ( دشتی ) واقع در زاگرس ساحلی در استان بوشهر، ما بین دو شهرستان دشتی و دِیر قرار دارد. گنبد نمکی جاشک با بیش از 18 دهنه غار به همراه آبشارها و قندیل های شگفت انگیز نمکی یکی از زیباترین و بزرگترین گنبدهای نمکی جهان است. 

شهرهای استان بوشهر- دیدنی های استان بوشهر,گنبد نمکی زیبا در دل زاگرس +عکس گنبد نمکی,جاشک
مدیر پایگاه بازدید : 82 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)

 

عمارت ملک در بوشهر,عمارت ملک در استان بوشهر,عمارت ملک بوشهر,شهرهای استان بوشهر- دیدنی های استان بوشهر

 

عمارت ملک در بوشهر

 


عمارت بزرگ ملک در شهر بوشهر به‌دستور ملک‌التجار ـ یکی از بازرگانان بزرگ بوشهر ـ در دوران قاجار بنا شده است.

 ملک‌التجار در یکی از سفرهای تجاری خود به شهر پاریس و ملاقات با یک فرانسوی، شیفته‌ی خانه‌ی او شد. سپس با استخدام معمار آن بنا و با افزودن خواسته‌های خود، این ساختمان باشکوه را ساخت.

 

عمارت ملک که در قسمت جنوبی شهر و در منطقه‌ی بهمنی واقع شده، چند بخش دارد؛ پیشخوان، یکی از این بخش‌هاست و شامل فضای باز و گسترده‌ای می‌شود که پیونددهنده‌ی فضای شهر به این مجموعه است و از عقب به سکوی سردر و عمارت اصلی می‌رسد.

مدیر پایگاه بازدید : 84 دوشنبه 03 شهریور 1393 نظرات (0)

بندر دیر در جنوب استان بوشهر واقع شده و با مرکز استان 208 کیلومتر فاصله دارد. ساحل بندر دَیّر یکی از زیباترین مکان‌های ساحل و دریا می‌باشد. سه اسکله اصلی معروف آن، صادر کننده و تامین کننده ماهی و میگو به داخل و خارج کشور است.

 

 

بندر دیر در قدیم حاکم‌نشین دشتی بوده‌است. هوای آن نیز از بسیاری بندرهای دیگر پیرامون بهتر است. لنگرگاه آن در ژرفای 7 متری و مسافت یک کیلومتری از خشکی قرار دارد و پناه خوبی نسبت به باد شمال دارد.

 

وجود ناحیه بردستان و بندر بتانه در اطراف دیر و آثار تاریخی باقی مانده حکایت از سوابق تاریخی این شهر دارد. در عصر عیلامی‌ها نیز بتانه را بتنه می خوانده‌اند که هر سال در این شهر بازار بزرگی بر پا می شده‌است. همچنین کاربرد واژه بتخانه و اینکه به قول مستوفی، دیرهای فراوانی در این منطقه قرار داشته، این نقطه را تایید می‌نماید که معابد و پرستشگاه‌های ادیان مختلف در بطانه فراوان بوده‌است. بنادر دیّر، بتونه و بردستان در عصر ساسانیان معمور و آباد بوده‌اند.

 


بندر دیر,دیدنی های بندر دیر,جاذبه های گردشگری بندر دیر,شهرهای استان بوشهر- دیدنی های استان بوشهر

 

بندر اسرارآمیز

مدیر پایگاه بازدید : 62 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

 

کاخ برازجان,کاخ چرخاب برازجان,کاخ هخامنشی برازجان,شهرهای استان بوشهر- دیدنی های استان بوشهر

 

کاخ زمستانی کوروش

 


اگرچه این روزها فصل سفر به شهرهای جنوبی نیست، اما اگر گذارتان به بوشهر افتاد، پیشنهاد می کنیم که سری هم به کاخ هخامنشی برازجان بزنید تا یکی از ارزشمندترین آثار دوره هخامنشی را از نزدیک ببینید.

 

کاخ زمستانی کوروش هخامنشی که با نام کاخ چرخاب هم شناخته می شود، در جنوب غربی برازجان قرار دارد و برای دیدن آن باید حدود 500 متر از جاده‌ بوشهر ـ برازجان فاصله بگیرید. هر چند که اگر به محوطه برسید، احتمالا جز ته ستون های تیره رنگ خاک چیز دیگری برای دیدن به چشمتان نمی آید، اما به هر حال همین ته ستون ها هم بهانه ای است تا چند ساعتی به قرون پیش از میلاد سفر کنید و در حال و هوای شاه هخامنشی نفس بکشید! بنابراین ناگفته پیداست که سفر به چنین کاخی به کسانی که علاقه چندانی به تاریخ ندارند، توصیه نمی شود.

مدیر پایگاه بازدید : 120 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

 

 
آتشکده خورموج  بوشهر ,دیدنی های آتشکده خورموج  بوشهر ,جاذبه های گردشگری آتشکده خورموج  بوشهر ,[categoriy]

 

 

آتشکده خورموج یا آتشکده کوه مند از آثار باستانی و مهم دشتی است که در دامنه کوه مند و به فاصله ۳۰ کیلومتری خورموج، غرب روستای زایر عباسی قرار دارد. در ارتفاع سنگی مشرف به رودخانه خشکی که بستر رودخانه قدیمی است آثار حجاری و کوه تراشی در دل صخره وجود دارد از بستر رودخانه راهی به ارتفاع ۶۰ متر که اولین مدخل آتشکده‌است، کشیده شده‌است.

 

یک شاه نشین با یک سکوی میانی و یک سکوی افقی که در سمت راست شاه نشین قرار گرفته و یک اطاق قوسی با انحنای منظم که با سنگ و گچ و گل ساخته شده جالب توجه‌است. نمای خارجی فعلی آتشکده عبارت از یک مدخل با سقف قوسی و دو مدخل مستدیر القاعده و ده حفره به شکل مدخل‌های طرفین سکوی شاه نشین مدخل اصلی و با اندازه‌های متفاوت که به احتمال به منزله پنجره و نورگیرهای رواقهای اصلی آتشکده بوده‌اند.

مدیر پایگاه بازدید : 55 چهارشنبه 25 تیر 1393 نظرات (0)

 

کوه پردیس,کوه باستانی پردیس,خواص کوه پردیس

کوهی عجیب در ایران
این کوه باستانی پردیس است که در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه استان بوشهر و در نیمه های راه بندر کنگان به فیروز آباد شیراز قرار دارد. قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید است، چون بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست.
مغناطیس فوق العاده قوی کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ متری کوه یعنی تقریبا انتهایی ترین نقطه مشخص آسفالت با ماشین توقف کنید و ترمز دستی را بخوابانید، ماشین به جای سر پائینی به نرمی به سمت کوه کشیده می شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان نا آشنا بسیار دردسر ساز بوده و تاکنون تعداد زیادی از خودروها بی اختیار با کوه تصادف کرداند.

مدیر پایگاه بازدید : 73 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)
دلتان دریا و ماهی و آفتاب می خواهد؟ مشتاق راه رفتن در بازار ماهی فروش ها و شرجی دریا هستید؟ پس همین حالا بار و بندیلتان را ببندید و راهی بوشهر شوید. قبل از حرکت، یادتان باشد چند کلمن یخ با خودتان بردارید که در راه برگشت لازمتان خواهد شد!

 


بوشهر ,دیدنی های بوشهر ,جاذبه های گردشگری بوشهر ,شهرهای استان بوشهر- دیدنی های استان بوشهر
مدیر پایگاه بازدید : 120 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

ریشهر (بوشهر) ، واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.

 

«ریشهر» در جنوب شهر بوشهر واقع شده‌است. قدمت آثار کشف شده آن به هزاره سوم تا هزاره اول پیش از میلاد می‌رسد. آثار مکشوف در سال‌های ۱۸۷۲ تا ۱۸۷۷ میلادی و نتایج اکتشافات باستان شناسان فرانسوی به سرپرستی پزار در سال ۱۹۱۴ میلادی که شامل کتیبه‌های میخی عهد «شو تروک ناخنوته» و آثار بناها و اشیا مفرغی و سفال‌های نقش داراست،

نشان می‌دهد که ریشهر ازهزاره دوم پیش از میلاد یکی از شهرهای مهم امپراتوری عیلام بوده‌است. از آجر نوشته‌های عیلامی معلوم می‌شود که این شهر در آن عصر به نام «لیان» خوانده می‌شده‌است.

ریشهر - بوشهر - ایرانگردی

مدیر پایگاه بازدید : 111 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 
آتشکده خورموج  بوشهر ,دیدنی های آتشکده خورموج  بوشهر ,جاذبه های گردشگری آتشکده خورموج  بوشهر ,[categoriy]

 


 

آتشکده خورموج یا آتشکده کوه مند از آثار باستانی و مهم دشتی است که در دامنه کوه مند و به فاصله ۳۰ کیلومتری خورموج، غرب روستای زایر عباسی قرار دارد. در ارتفاع سنگی مشرف به رودخانه خشکی که بستر رودخانه قدیمی است آثار حجاری و کوه تراشی در دل صخره وجود دارد از بستر رودخانه راهی به ارتفاع ۶۰ متر که اولین مدخل آتشکده‌است، کشیده شده‌است.

یک شاه نشین با یک سکوی میانی و یک سکوی افقی که در سمت راست شاه نشین قرار گرفته و یک اطاق قوسی با انحنای منظم که با سنگ و گچ و گل ساخته شده جالب توجه‌است. نمای خارجی فعلی آتشکده عبارت از یک مدخل با سقف قوسی و دو مدخل مستدیر القاعده و ده حفره به شکل مدخل‌های طرفین سکوی شاه نشین مدخل اصلی و با اندازه‌های متفاوت که به احتمال به منزله پنجره و نورگیرهای رواقهای اصلی آتشکده بوده‌اند.

مدیر پایگاه بازدید : 93 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)

استان‌ بوشهر به‌ علت‌ موقعیت‌ استراتژیکی‌ مناسب‌ برای‌ احداث‌ پایگاه‌ دریایی‌ و بندرگاه‌، مورداستفاده‌ پادشاهان‌ عیلام‌ قرار گرفته‌ بود. در زمان‌ هخامنشیان‌ سرزمین‌ بوشهر جزو ساتراپ‌ پارس‌ بود.

خلیج‌فارس و به‌ تبع‌ آن‌ استان‌ بوشهر، به‌ دلیل‌ موقعیت‌ سوق‌ الجیشی‌ و اهمیت‌ اقتصادی‌ و بازرگانی‌، در طول‌ تاریخ‌همواره‌ از سوی‌ کشورها و دولت‌ها برای‌ تبادل‌ علم‌ و ثروت‌ و گسترش‌ قدرت‌ سیاسی‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌است‌. 

 

بوشهر و این همه جاذبه گردشگری (3) بوشهر,جاذبه گردشگری,جاذبه گردشگری بوشهر,شهرهای استان بوشهر- دیدنی های استان بوشهر

مدیر پایگاه بازدید : 113 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 استان‌ بوشهر به‌ علت‌ موقعیت‌ استراتژیكی‌ مناسب‌ برای‌ احداث‌ پایگاه‌ دریایی‌ و بندرگاه‌، مورداستفاده‌ پادشاهان‌ عیلام‌ قرار گرفته‌ بود. در زمان‌ هخامنشیان‌ سرزمین‌ بوشهر جزو ساتراپ‌ پارس‌ بود. خلیج‌فارس و به‌ تبع‌ آن‌ استان‌ بوشهر، به‌ دلیل‌ موقعیت‌ سوق‌ الجیشی‌ و اهمیت‌ اقتصادی‌ و بازرگانی‌، در طول‌ تاریخ‌همواره‌ از سوی‌ كشورها و دولت‌ها برای‌ تبادل‌ علم‌ و ثروت‌ و گسترش‌ قدرت‌ سیاسی‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌است‌.

موزه رئیسعلی دلواری
موزهٔ رئیسعلی دلواری در شهر دلوار از توابع شهرستان تنگستان واقع شده‌است. ساختمان این موزه خانه و محل زندگی رئیسعلی دلواری بوده‌است. که در ۴۵ کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد.

 بوشهر,مکانهای تفریحی بوشهر,جاهای دیدنی بوشهر,جاذبه های گردشگری بوشهر

مدیر پایگاه بازدید : 78 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

اینجا جایی است که شاید حتی نامش را هم نشنیده باشید اما مقصد بسیاری از توریست های خارجی بوده است. این جا  «جم» است شهر اسرارآمیز، بام استان بوشهر. بوشهری های این منطقه ادعا می کنند گویش شان نزدیک ترین گویش به زبان فارسی اصیل است. مردمی که کنار تخت پادشاهی جمشید سکونت دارند؛ درست کمی دورتر از قلعه ضحاک و مارهایی که حالا چند هزار ساله شده اند. جم نزدیک ترین نقطه به خورشید است... شهری که در میان بومیان منطقه مرکز عالم لقب گرفته است.

 

جایی میان عسلویه و شیراز

شاید خیلی ها تا زیر گوش جم هم بیایند اما نادانسته سفر به این شهر را از دست بدهند. جم فاصله اندکی- چیزی در حدود یک ساعت از راه زمینی- با عسلویه دارد. مسیر دوم از شیراز می گذرد. اگر از مسیر جنوب شهر شیراز به مقصد جم با ماشین راه بیفتید، بعد از سه ساعت به این شهر می رسید. جم، نقطه اول بوشهر و نقطه آخر فارس است. البته راه آسان تری هم هست که لازم نباشد برای سفر به جم، این شهرها را مبدا قرار دهید جم فرودگاه هم دارد. یک فرودگاه جمع و جور که معمولاً در هفته یک پرواز از تهران به آن صورت می گیرد.

 

«جم» خنک ترین شهر استان بوشهر است و میزان رطوبتش هم از شهرهای همسایه اش بسیار کمتر. شهرهای استان بوشهر ارتفاعی کمتر از 100 متر از دریا دارند، اما جم با ارتفاع 700 متری نسبت به دریاهای آزاد، آب و هوای مساعد و بارش بیشتری به نسبت دیگر همسایه هایش دارد.

 

 

اولین نقطه خاکی جهان در ایران

مدیر پایگاه بازدید : 96 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

می گویند سال ها قبل، یک سیاست مدار انگلیسی بوشهر را دریایی ترین شهر جهان توصیف کرده بود به این معنی که وقتی از دور در کشتی به آن می نگری چنین به نظر می رسد که تا نیمه در آب قرار دارد و کرانه ای تشخیص داده نمی شود.
استان بوشهر از استان‌های جنوبی ایران است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. این استان از شمال به استان خوزستان و قسمتی از کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و قسمتی از استان هرمزگان، از شرق به استان فارس و از غرب به خلیج فارس محدود است. استان بوشهر با خلیج فارس بیش از 600 کیلومتر مرز دریایی دارد و از اهمیت راهبردی و اقتصادی برخوردار است. اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به بوشهر است.

 \"بوشهر,ساحل

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 201
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 246
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 19,924
  • بازدید کلی : 577,799