loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 101 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)

دژ پشت قلا (کردی) یا به فارسی پشت قلعه در فاصله پنج کیلومتری در ناحیه جنوبی شهرستان آبدانان در شمال غربی روستای پشت قلا بر روی تپه‌ای بلند آثار دژ دیده می‌شود که رودخانه دویرج از پای آن می‌گذرد. مصالحی که در ساخت این بنا به کار رفته بارت است از سنگ و گچ. دور تپه را برج و باروی آن محصور کرده است.

 

آثار به جا مانده نشاندهنده وجود برجهای نگهبانی، بارو، شاه‌نشین و اتاق‌های مسکونی، پلکان و غیره است. باروی بیضوی شکل که ارتفاع آن به سه متر می‌رسد محوطه قلعه را محصور کرده است. دیوارهای بیرونی و اصلی قلعه تقریباً سالم مانده است. این دیوارها قلعه را به سه قسمت مجزا تقسیم می‌کنند.

قلعه پشت قلعه آبدانان - ایلام

 

مدیر پایگاه بازدید : 114 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

در روزهایی که گرمای هوا از راه می رسد، سفر به یک شهر خنک و سرسبز شاید بهترین گزینه سفر شما در آخرین روزهای بهار باشد. پیشنهاد ما ایلام گردی است و البته بازدید از غار زیبای زینه گان که در این استان قرار دارد.

 

 

 

اینجا ایلام است. جایی که دره های شگفت، رودها و آبشارهای تر و تازه، غارهای بی نظیر، کوه های سر به فلک کشیده، اقلیم های متنوع آب و هوایی، همجواری دیدنی کوه و دشت، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی، صداقت فرهنگ و هنر و چشم اندازهای بدیع استان، ایلام را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده و به خاطر همین زیبایی طبیعتش است که به «عروس زاگرس» مشهور شده است.

 

 ایلام,دیدنی های  ایلام,جاذبه های گردشگری  ایلام,شهرهای استان ایلام- دیدنی های استان ایلام

 

غارگردی در روزهای گرم

مدیر پایگاه بازدید : 126 جمعه 14 شهریور 1393 نظرات (0)

آب نشانه‌ آبادانی و زندگی است. از این نظر منابع آبی در حوزه گردشگری کشورهای مختلف نقشی پررنگ دارند. بسیاری از کشورهای توسعه یافته سعی کرده‌اند از منافع اقتصادی حاصل از گردشگری در بهبود منابع آبی خود و همچنین رسیدگی به آنها برای توسعه پایدار بهره ببرند.

 

 

 

ایران هم دارای منابع آبی بی‌شماری است که برخی از آنها در جهان یگانه هستند. از طرف دیگر شعار امسال روز جهانی گردشگری، «گردشگری و آب» است به همین دلیل در این مطلب نگاهی داریم به برخی از این منابع ارزشمند آبی که هر کدام می‌توانند در توسعه گردشگری داخلی و خارجی و افزایش درآمدهای اقتصادی نقش مهمی داشته باشند.

 

 

دریاچه سیاه‌گاو، ایلام

دریاچه سیاه‌گاو، تنها دریاچه دوقلوی کشور و یکی از نادرترین آثار طبیعی دنیا محسوب می‌شود. این دریاچه در 45 کیلومتری جنوب‌ شرقی شهر آبدانان قرار دارد. رودخانه سیاه‌گاو پس از عبور از میان صخره‌ها و دره کبیرکوه، وارد دشت وسیع مورموری شده و به دو دریاچه دوقلو می‌ریزد. دریاچه نخست با اختلاف سطحی اندک، در بالادست دریاچه دوم قرار گرفته است. این دو دریاچه به وسیله کانالی طبیعی به طول 70 متر، عرض 8 متر و عمق 4 متر به هم متصل شده‌اند.

 

گردشگری ایران,گردشگری ایرانیان,گردشگری ایرانگردی,توصیه های سفر

 

گردشگاه‌های آبی ایران

مدیر پایگاه بازدید : 103 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

 

دره ارغوان ایلام,دره ارغوان

هر ساله همزمان با فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه دره ارغوان ایلام به اوج زیبایی رنگها در طبیعت تبدیل می‌شود زیرا ارغوانهای این دره و طبیعت بکر، زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.

استان ایلام از آن دست استانهایی است که کمتر کسی اسم آن را برای مسافرت شنیده است و مناظر طبیعی آن را دیده است اما این استان با آب و هوای کوهستانی و نیمه گرم، طبیعت، شهرها و مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که در بسیاری از موارد از چشم گردشگران غیرحرفه‌ای پنهان می‌ماند.

مدیر پایگاه بازدید : 101 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (0)

 

طاق شیرین و فرهاد,طاق شیرین و فرهاد کجاست؟,طاق شیرین,شهرهای استان ایلام- دیدنی های استان ایلام

 

قصر مدفون شیرین و فرهاد

 

 

ایلام و ایوان غرب، سال هاست میزبان بنایی از دوران ساسانیان هستند که نماد فداکاری و آرامش خواهی فرهاد برای شیرین لقب گرفته است.

 

طاق سنگی زیبایی که در شمال غربی استان قرار دارد و از شمال به گیلان غرب کرمانشاه، از جنوب به بخش چوار، از شرق به شیروان چرداول و از غرب به کشور عراق منتهی می‌شود.

مدیر پایگاه بازدید : 89 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)
ایلام که نگارش دیگر آن "عیلام" است، به معنای مکان مرتفع و کوهستانی است. در کتیبه‌های بابلی، ایلام را "آلامتو" یا "اِلام" خوانده‌اند، که به قولی به معنای کوهستان یا "کشور طلوع خورشید" است.

دریاچه دوقلو

دریاچه دوقلوی سیاه‌گاو آبدانان در نزدیکی شهرستان آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پائین دست است که عمق هر کدام از آن‌ها به بیش از ۲۰ متر می‌رسد. این دو دریاچه توسط یک کانال ۱۰ متری به هم وصل شده‌اند. سرچشمه این دو دریاچه‌ از اعماق زمین است.

دیدنی‌های ایلام؛ کشور طلوع خورشید ایلام,گردشگری,دیدنی های ایلام,شهرهای استان ایلام- دیدنی های استان ایلام

 

دیدنی‌های ایلام؛ کشور طلوع خورشید

مدیر پایگاه بازدید : 69 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

در روزگاری که ساسانیان به ایران حکومت می کردند، یک ردپای تاریخی و ماندگار در ایلام به جا گذاشتند. قلعه انجیر که در 35 کیلومتری شمال غربی شهر دهلران و 25 کیلومتری شمال غربی شهر پهله در میان ارتفاعات کوه ته نرمه قرار گرفته است.

 

 

 

قلعه انجیر در محدوده داخلی کوه قرار گرفته و با وسیله نقلیه صعب العبور و غیرقابل دسترس است و هم از سمت دهلران و هم از سمت پهله دارای راه مالرو یا (کوچرو) است در دامنه این اثر زیبا یک رودخانه فصلی وجود دارد که 100متر از آن فاصله دارد.

در اواخر دوران ساسانی شاهان این سلسله و حکام محلی آنان اقدام به ساختن برخی قلاع نظامی در ارتفاعات صعب العبور کردند که قلعه انجیر در امتداد قلعه شیاخ نمونه ای زیبا از قلعه سازی ساسانیان و از شاهکارهای معماری نظامی – دفاعی ساسانی به شمار می رود. به دلیل وجود درختان انجیر فراوان در گذشته در اطراف قلعه و کوه ته نرمه این قلعه به قلعه انجیر نامگذاری شده است.

 


 ایلام,دیدنی های  ایلام,جاذبه های گردشگری  ایلام,شهرهای استان ایلام- دیدنی های استان ایلام
مدیر پایگاه بازدید : 567 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

هر گاه حرف از استان ایلام به میان می آید بلافاصله با پسوند محروم هم روبه‌رو می‌شویم. محرومیتی که همیشه در لغت سنجاق شده است به کلمه ایلام و این ترکیب سال‌ها و دهه‌هاست تکرار می‌شود. با این حال ایلامدیدنی های زیادی دارد که در سفر به این استان می توانید سراغشان بروید و شگفت زده شوید.

 

 

تنگه ارغوان

تنگه ارغوان در سه کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام قرار دارد. وسعت این تنگه حدود 170 هکتار برآورد شده است. همان طور که از نامش پیداست، در این تنگه گونه های نادر و در حال انقراض ارغوان وجود دارد که چهره تنگه را به رنگی منحصر به فرد درآورده است.

 

ایلام, تنگه ارغوان, شگفتی‌های ایلام,شهرهای استان ایلام- دیدنی های استان ایلام
مدیر پایگاه بازدید : 115 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

اگر از آن دست دوستدار‌ان طبیعت هستید که زیر تیغ آفتاب تابستان بیشتر مایلید به دیدن یخچال پر از بستنی بقالی سر کوچه بروید تا اینکه در مسافرت شرشر عرق بریزید ما برای تغییر نظر شما بهره‌مندی از خنکای غارگردی و مشاهده دره‌های سبز مناطق کوهستانی کشور را پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

 

در این میان غار زینگان ایلام یکی از گزینه‌هایی است که نباید آن‌را زیاد در فهرست بلند‌بالای ندیده‌های ایران‌زمین منتظر نگه‌داشت. این غار در بخش صالح‌آباد از توابع مهران در استان ایلام قرار دارد و در وصف خنک بودن هوای آن همین بس که مردم محلی آن‌را به غار بهشت می‌شناسند، زیرا اختلاف دمای داخل غار با بخش بیرون از آن به بیش از 20درجه سانتیگراد می‌رسد.

در همان ابتدای ورود به این منطقه و در ورودی تنگه‌ای که امتدادش به غار می‌رسد آبچک‌هایی که از بالای کوه‌ها نشات می‌گیرند هیچ رهگذری را از نوازش خود بی‌نصیب نمی‌گذارند. همچنین این غار طبیعی روباز دارای صدها متر طول، آب فراوان، دهلیزهای آبگیر و قندیل‌های گوناگونی است و سرخس‌ها، جلبک‌ها، گل‌ها و گیاهان، رنگ‌سنگ‌ها و پیچ‌و‌خم غار گویی نقاشی طبیعی است که چشم‌ها را به مشاهده زیبایی فرامی‌خواند.

 

ایلام ,دیدنی های ایلام ,جاذبه های گردشگری ایلام ,شهرهای استان ایلام- دیدنی های استان ایلام
مدیر پایگاه بازدید : 104 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

روستایی بدون طلاق، بیکاری و دخانیات... اگر چنین روستایی پیدا کنید، قطعا به آن لقب مدینه فاضله خواهید داد! حالا این روستا را می توانید در استان ایلام پیدا کنید. استانی که طبیعت و سرسبزی اش معروف است و وچکاب جودکی، در حاشیه این سرسبزی به پاکترین روستای ایران معروف شده است.

 

 

روستای وچکاب جودکی آبدانان در حوزه جنوبی استان ایلام جایی است که به نام روستای پاک و بدون دود سیگار و دخانیات شناخته شده و درصد آمار طلاق این روستا صفر است.

 

روستای وچکاب جودکی آبدانان ,دیدنی های روستای وچکاب جودکی آبدانان ,جاذبه های گردشگری روستای وچکاب جودکی آبدانان ,شهرهای استان ایلام- دیدنی های استان ایلام
مدیر پایگاه بازدید : 93 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

دره ارغوان ایلام,دره ارغوان

هر ساله همزمان با فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه دره ارغوان ایلام به اوج زیبایی رنگها در طبیعت تبدیل می‌شود زیرا ارغوانهای این دره و طبیعت بکر، زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.

مدیر پایگاه بازدید : 142 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)

 

   قصر مدفون شيرين و فرهاد

 

ايلام و ايوان غرب، سال هاست ميزبان بنايي از دوران ساسانيان هستند که نماد فداکاري و آرامش خواهي فرهاد براي شيرين لقب گرفته است. طاق سنگي زيبايي که در شمال غربي استان قرار دارد و از شمال به گيلان غرب كرمانشاه، از جنوب به بخش چوار، از شرق به شيروان چرداول و از غرب به كشور عراق منتهي مي‌شود.

مدیر پایگاه بازدید : 158 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)

 

قلعه هزار درب

 

قدمت این قلعه به دوره ساسانی می‌رسد. نمای اصلی این اثر، طاق‌های هلالی شکل می‌باشد و با توجه به ساختار معماری، اثر احتمالاً قلعه یا پادگان نظامی بوده است.

مدیر پایگاه بازدید : 164 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

 

دشت رازیانه های وحشی

 

اگر اهل سفرهای ماجراجویانه و طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می کنیم همین روزها سری به تنگه رازیانه در ایلام بزنید تا بتوانید یکی از جالب ترین پدیده های زمین شناسی را از نزدیک ببینید. دره باریک و عمیقی که در منطقه‌ای سرسبز قرار گرفته و در دل آن رودی جاری شده است.

مدیر پایگاه بازدید : 62 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

 

مکان های دیدنی ایران, مکان های تفریحی ایران

نوروز بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی ایران است كه هر یك به نوعی در حال تغییر و تحول هستند. البته باید توجه داشت هریك از این پدیده‌ها در این هنگام، مرحله حساس زیستی خود را پشت‌سر می‌گذارند و كوچك‌ترین ناملایمت و بی‌توجهی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به آنها وارد كند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 122
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 230
  • بازدید ماه : 4,213
  • بازدید سال : 19,908
  • بازدید کلی : 577,783