loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 734 شنبه 02 بهمن 1395 نظرات (0)

مرداب هسل جاذبه گردشگری چالوس

مرداب هسل

مرداب هسله ( مشل) چالوس دنیای رنگ


فکر نکنید که این تصاویر مربوط به اروپا یا آمریکاست !!


اينجا هسله . منطقه مَشَل . مردابي زيبا و دوست داشتني در دل رشته كوه هاي البرز .


مردابي كه در سمت جنوب غربی شهر چالوس در منتها الیه جنوبی دو روستای زیبای سینوا و طلاجو در عمق جنگل انبوه «مَشَل »  چون مشعل می درخشید.


مرداب هسله چالوس


مرداب هسله چالوس


 

هسل به معنی آب راکد، مردابی است که در مجاورت روستای طلاجو از توابع شهرستان چالوس در منطقه ای جنگلی به نام  مشعل واقع شده که از جنوب به جنگل های سوته لار و منطقه کردشت، از شمال و شمال غرب به گاوسرای قدیمی مشعل و منطقه ی مشعل موزی و از مشرق به منطقه مشعل لات میرسد. سابقا حجم آب آن بیشتر بوده و در بعضی از نقاط عمق آن از مرز ۱۵ متر میگذشت. در سال ۸۹ برای تنظیم اکوسیستم مرداب طرح تزریق آب به هسل از طرف شهرداری مطرح شد که به مرحله اجرا نرسید. حدود ۵۰ سال قبل تعداد ۱۰ الی ۱۵ خانه وار جهت دامداری در مجاورت هسل زندگی میکردند. هسل در گذشته های نه چندان دور زیستگاه لاک پشت ها، وزغ ها و زالوهایی بود که امروزه کمتر به چشم میخورند دلیل اصلی آن هم  جاده ایست که در مجاورت مرداب هسل توسط سازمان جنگل ها احداث شده و مردم منطقه به خصوص در روز سیزدهم فروردین ماه هر سال که روز طبیعت است با متحمل شدن کمترین مشقت با وسیله ی نقلیه خود را به آنجا رسانده و الحق والانصاف با ریختن زباله هایشان خوب از خجالت طبیعت در می آیند. همچنین شرکت مستقر در منطقه مشعل لات جهت احداث آزادراه، که با انجام فعالیت های راه سازی باعث رانش بخش عظیمی از جنگل های مشعل لات و مشعل شده نقش غیر قابل انکاری در تخریب و کاهش حجم آب هسل دارد. همانند این مرداب، مردابی در بخش کجور وجود دارد که به دریاچه ی خزر نبی معروف است با این تفاوت که دسترسی به آن بدون داشتن راهنما تقریبا غیر ممکن است زیرا جاده ای منتهی به دریاچه احداث نشده و به همین دلیل زباله ای در اطراف آن به چشم نمیخورد ولی اهالی منطقه اسرار بر احداث جاده مبنی بر شناساندن بیشتر دریاچه و توسعه ی گردشگری دارند به هر حال آرزو داریم با احداث جاده، بلایی را که بر سر هسل آوردند، بر سر دریاچه ی خضر نبی نیاورند.


مدیر پایگاه بازدید : 157 جمعه 01 اسفند 1393 نظرات (0)

آبشار ورسک

 

 

آبشار ورسک پل سفید E59 52 N54 35 در قسمت شرق روستای زیبای ورسک و در زیر قله اتابک و تیزکوه، دره ای بسیار زیبا و نیمه جنگلی وجود دارد که نسبتا عمیق بوده و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند…
آبشار بسیار زیبا و پرآب چشمه علی که همان آبشار فصلی ورسک می باشد به ارتفاع تقریبی بیست متر از این دره به سمت روستای ورسک جاری است. آب این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می گیرد و سالانه تعداد زیادی از مردم مشتاق را به سوی خود می کشاند. از روستای ورسک تا زیر آبشار حدود ۳۰ دقیقه راه می باشد که نیمی از آن از کنار آب رودخانه می گذرد. آب و هوای این منطقه معتدل، مرطوب و کوهستانی می باشد. این رودخانه فصلی است و در فصل های مختلف حجم آب متفاوتی دارد.

آبشار ورسک

مدیر پایگاه بازدید : 102 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

دریاچه ولشت

 

 

دریاچه ولشت در یک منطقه کوهستانی در جنوب غربی شهر چالوس و 7 کیلومتری شمال شرقی شهر کلاردشت قرار دارد. مسیر دسترسی به آن از طریق جاده کندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران آغاز گردیده و در کیلومتر 23 به بعد از پل کجور به سمت غرب منشعب و در مسیری پرپیچ و خم با جنگل‌های زیبای کاج به روستای کردی چال و جاده‌ای خاکی تا کنار دریاچه منتهی می‌شود. دریاچه ولشت با مساحت حدود 150 هزار مترمربع و متوسط عمق آن 20 متر، زیستگاه پرندگان مهاجر است. در این دریاچه امکان ماهیگیری، شنا و قایقرانی وجود دارد.

 

دریاچه ولشت

مدیر پایگاه بازدید : 131 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

قله دماوند

 

 

کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلند ترین کوه ایران و خاورمیانه و بلند ترین قلهٔ آتشفشانی آسیا است.این کوه در قسمت مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد. کوه دماوند که از نظر تقسیمات کشوری در استان مازندران قرار دارد، به هنگام صاف و آفتابی‌بودن هوا، از شهرهای تهران، ورامین و قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر قابل رؤیت است. کوه دماوند در سی‌ام تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد.همچنین کوه دماوند از سال ۱۳۸۱ به عنوان «اثر طبیعی ملّی» در شمار مناطق چهارگانهٔ ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌است.

دماوند 2

مدیر پایگاه بازدید : 109 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

 

پل معلق – آمل

 

 

پل فلزی یا پل معلق آمل مربوط به دوره پهلوی است و در آمل، داخل شهر، جنب پل دوازده چشمه واقع شده‌است. پل معلق دو پل معلق یک سان کنار هم است که یکی از بناهای با شکوه و ارزشمند توریستی شهر آمل و ایران محسوب می‌شود. یکی از اولین نمونه‌های پل‌های بزرگ و جدید ایران است، این پل به نام پل معلق هم شناخته می‌شود. به این علت آن را پل معلق می‌خوانند که اگر پایه‌های زیرین آن بر اثر سیل تخریب شود کمانهایی بالای آن را نگه می‌دارند. این پل را مهندسان آلمانی ساخته‌اند که سازه این پل به صورت یک معماری ایرانی است.

این اثر در تاریخ ۱۳۵۳/۱۲/۰۳ با شمارهٔ ثبت ۱۵۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پل معلق آمل

مدیر پایگاه بازدید : 142 یکشنبه 28 دی 1393 نظرات (0)

با پشت سر گذاشتن دو سوم جادۀ هزار در قلب منطقۀ البرز مرکزی، به محلی موسوم به دو راهی پنجاب می رسید. این دو راهی و جاده ای خاکی که مسیر مواصلاتی نمارستاق نام گرفته، از آبادیهای چندی چون پنجاب، سوا، شیخ محله، کلری، دیوران عبور کرده و سرانجام به آبادی بزرگ نمارستاق در کنار رودخانۀ خروشان آن که سرچشمه از کوههای ناظر و شکر لقاس دارد می رسید.

 

اواخر خرداد ماه بهترین موقع است. و هوا رو به گرمی است. از پلی بر رودخانه عبور کنید، در مسیری پاکوب قرار می گیرید و به سوی غرب ادامۀ مسیر دهید. پس از یک ساعت به دشت وسیع و بی انتهای دریوک می رسید. تمامی دشت سرسبز را طی می کنیم و به سوی جنوب مایل شده، وارد دره کوچکی در پای قلل لهرا می شوید.

 

دریاچه دوخواهران (آمل)

مدیر پایگاه بازدید : 125 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

شهرستان قائمشهر شهرستانی است در استان مازندران. مرکز این شهرستان شهر قائمشهر است. مساحت شهرستان قائم‌شهر ۵/۴۵۸ کیلومتر مربع است که ۹۳/۱ درصد کل مساحت استان را به خود اختصاص داده‌است.

 

شهرستان قائم‌شهر دارای ۲ شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان، ۱۵۶ آبادی دارای سکنه و ۳ آبادی خالی از سکنه‌است.

شهرستان قائم‌شهر

 

شهرستان قائم‌شهر

مدیر پایگاه بازدید : 123 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (0)

 جنگل‌های سوادکوه در استان مازندران یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران به شمار می‌رود که هنوز برایگردشگری و میهمان‌پذیری ناشناخته است. در این میان جنگل هلی‌ داربا هوایی مه گرفته یکی از دیدنی ترین نقاط است.

بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درخت‌هایی نظیر راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمیاب درخت سردار یا سرخدار می‌باشد.

 

جنگل هلی‌ دار, گردشگری, تور گردشگری,شهرهای استان مازندران- دیدنی های استان مازندران
مدیر پایگاه بازدید : 67 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (0)

تنکابن ابتدای هرچه زیبایی است.

زیبایی‌‌هایی که حتی نام تنکابن هم را در خود گم کرده است. کیست که اسم جاده دو هزار و سه هزار را نشنیده باشد؟

 

اما شاید بسیاری ندانند که این دو دقیقا از پیچ و خم‌های سبز تنکابن آغاز می‌شوند و آنقدر می‌روند تا ابرها را پشت سر می‌گذرانند.

 

 



تنکابن ,دیدنی های تنکابن ,جاذبه های گردشگری تنکابن ,شهرهای استان مازندران- دیدنی های استان مازندران

 

پا به پای ابرها

مدیر پایگاه بازدید : 67 پنجشنبه 30 مرداد 1393 نظرات (0)

 


رویان ,دیدنی های رویان ,جاذبه های گردشگری رویان ,شهرهای استان مازندران- دیدنی های استان مازندران

 

ورژن خلوت چالوس

 

 

باید حدود 50 کیلومتر از چالوس به سمت شرق بروید تا بعد از گذر از نوشهر و پارک جنگلی سی سنگان به شهری به نام رویان برسید. شهری که هنوز بعضی از اهالی آن را به نام قدیمش، علمده می شناسند.

شهر رویان که همیشه به دلیل بازارهای فصلی بزرگ وپر رونقش شناخته می شود، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعتی شمال کشور را دارد؛ آبشار آب پری که در ارتفاعات رویان قرار گرفته و مسافران زیادی را در فصل گرما به خود جذب می کند. برای دیدن آب پری باید جاده را از میانه جنگل وسیعی دنبال کنید که به همین نام معروف است. جنگلی که خوشبختانه بیشتر قسمت های آن بکر و دست نخورده به نظر می رسد.

مدیر پایگاه بازدید : 64 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)

 


روستای لهاش ,دیدنی های روستای لهاش ,جاذبه های گردشگری روستای لهاش ,شهرهای استان مازندران- دیدنی های استان مازندران

 

سرمست و سبز و شگفت

 


طبیعت شمال نوشتنی نیست که ما بنویسیم و شما بخوانید. طبیعت شمال دیدنی است. با این حال اگر هنوز چیزی از زیبایی های الیمستان نشنیده اید و رنگ سرمستی طبیعت را در این منطقه مه آلود ندیده اید، توصیه می کنیم برای خواندن همین مختصر از عجیب ترین جنگل شمال وقت بگذارید.

 

قدم زدن در سرسبزی لطیف الیمستان یکی از همان چیزهایی است که تجربه کردنش توصیه نیست؛ ضرورت است!

مدیر پایگاه بازدید : 59 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

ناحیه‌ای در کلاردشتکِلاردَشت ناحیه‌ای در استان مازندران و از توابع شهرستان چالوس است. ۱۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. مرکز کلاردشت حسن‌کیف است.

این ناحیه از جنوب به قلهٔ تخت سلیمان تا حدود گردنهٔ کندوان و از شمال به دریای خزر و شهر تنکابن، از شرق به چالوس، نوشهر و کجور و از غرب به قزوین و الموت محدود است.

 

از آثاری که در ناحیهٔ کلاردشت و تپه‌های اطراف آن کشف شده معلوم می‌شود که قسمتی از این منطقه در ادوار باستانی، آباد و دارای ساکنینی بوده‌است.

 

[categoriy],کلاردشت,مازندران,ایران

مدیر پایگاه بازدید : 75 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

غار گل زرد غاری، رودخانه‌ای در دامنه جنوب شرقی قله 3706 متری گل زرد که از مجموعه قله‌های ناظر بر کوه دماوند است. این غار که در استان مازندران، در منطقه پلور و در مراتع شمالی روستای منظریه قرار دارد، از معدودغارهای طبیعی موجود در این منطقه به شمار می‌رود.

سطح درون غار از کربنات کلسیم پوشیده شده و درون آن چندین حوضچه آب سرد وجود دارد. عمق برخی از این حوضچه‌ها به 4 متر می‌رسد. گل زرد از غارهای فعال آهکی است و زایش انواع «سازندهای آهکی» در آن ادامه دارد. آب‌های زیرزمینی در تمام سال در این غار جریان دارند. هرساله گردشگران داخلی و خارجی از این غار بازدید می‌کنند.

در جاده هراز، در فاصله 65 کیلومتری تهران، کمی پیش از خروجی سد لار و نرسیده به راهدارخانه منظریه، جاده‌ای خاکی از سمت چپ مسیر اصلی منشعب می‌شود که 4 کیلومتر طول دارد. بالا رفتن از آن تنها با خودروهای شاسی‌بلند و یا پیاده امکان‌پذیر است. این جاده در انتها به یک کلبه کوهستانی می‌رسد که از کنار آن تا دهانه غار نیم ساعت پیاده راه است.

زمان مناسب برای بازدید غار گل زرد خرداد تا شهریورماه هرسال است و پیش و پس از این زمان دهانه غار معمولاً به دلیل آب‌گرفتگی بسته است. پیاده‌روی و پیمایش غاری بکر و دست‌نخورده با آبشارها و دریاچه‌هایی زیبا، عکاسی از شگفتی‌های داخل غار و طبیعت منطقه از دیگر نکاتی است که دوستدار طبیعتی را به خود جذب می‌کند.

 

 

غارگل زرد, گردشگری, تور گردشگری,شهرهای استان مازندران- دیدنی های استان مازندران
مدیر پایگاه بازدید : 73 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

 

باداب سورت,باداب سورت,باداب سورت و دریاچه چورت,توصیه های سفر

 

سرزمین عجایب

 


فکر کنید روی صخره های نارنجی رنگی قدم می زنید که لایه لایه زمین را بالا رفته اند و آب از بلورهای سنگی شان چکه می کند...

رو که بر می گردانید، پشت سرتان زمین لایه لایه سبزآبی است...

کمی آن طرف تر، لایه لایه زرد... فکر کنید مشتتان را زیر یکی از قندیل های سنگی گرفته اید و آب صخره ها را مزه مزه می کنید؛ ترش، خنک، متفاوت!

 

بعد یکی پیدا شود و از جادویی بودن این معجون زرد رنگ بگوید که شفای بیماری هاست و دوای دو هزار درد! برای سفر به چنین سرزمین شگفت انگیزی حاضرید چه بهایی را بپردازید؟

مدیر پایگاه بازدید : 86 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

ویلاهای دو طبقه هتل نارنجستان در جاده محمودآباد-نور، استان مازندران ایران. (عکس، گرفته‌شده از درون رستوران گردان نارنجستان).نور یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر مرکز بخش مرکزی شهرستان نور است.

شهری گردشگری که محبوبیت فراوانی میان مسافران داخلی و خارجی دارد.

دید جنوبی شهر به سمت کوه‌های پوشیده از درختان پهن‌برگ واز سمت شمال نیز به دریای خزر مشرف است.جنگلهای شمال ایران جزء جنگلهای هیرکانی می‌باشند که قدمت شان به دوره‌های دوم و سوم زمین شناسی باز می‌گردد.



نور مازندران ,دیدنی های نور مازندران ,جاذبه های گردشگری نور مازندران ,[categoriy]

مدیر پایگاه بازدید : 49 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

 

جاذبه های گردشگری بابلسر - آکا

 

 

نام قدیم شهر ساحلی بابلسر ‘مشهد سر’ بوده است که در سال ۱۳۱۱ به بابلسر تغییر نام یافت.

 

شهرستان بابلسر دارای سه بخش مرکزی، رودبست و بهنمیر از مناطق زیبا و توریستی مازندران است که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر ، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به شهرکله بست متصل می باشد و فاصله این شهر ساحلی تا ساری مرکز استان حدود ۶۰ کیلومتر است.

مدیر پایگاه بازدید : 46 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

نگین مازندران! این لقبی است که شمال نشینان کشور به مجموعه جنگلی عباس آباد داده اند. باغ تاریخی سرسبزی که در دوران شاه عباس صفوی ساخته شد تا تفرجگاهی باشد که شاه از آنجا دریا و سرسبزی های پایین دست را دید بزند...

 


جزیره آجری شاه عباس ,دیدنی های جزیره آجری شاه عباس ,جاذبه های گردشگری جزیره آجری شاه عباس ,[categoriy]

 


برای گشت و گذار در جنگل سرسبز عباس آباد، باید به 9کیلومتری شمال شرق بهشهر یا به عبارتی 5کیلومتری جنوب جاده بهشهر - گرگان سفر کنید و در میان جنگل های دهکده التپه، راه ها و عمارت های به جا مانده از باغ عباس آباد را ببینید.

عمارت هایی که سد و برج کنترل جریان آب، دریاچه مصنوعی، برج های دیده بانی‌، جاده های سنگفرش، دریاچه، سد، صفه و حمام بخش های به جا مانده آن هستند و ذوق تاریخی گردشگران منطقه را زنده می کنند.

مدیر پایگاه بازدید : 68 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

اگر شما هم جزو مسافران نوروزی شمال باشید، به احتمال زیاد چالوس یکی از مناطقی است که یا از آن عبور می کنید یا یک سفر یک روزه در آن خواهید داشت...


چالوس ,دیدنی های چالوس ,جاذبه های گردشگری چالوس ,[categoriy]

 


 توریستی ترین جاده ایران که لقب چهارمین جاده زیبای دنیا را هم یدک می کشد و با طبیعت کم نظیر خود یکی از دیدنی ترین تفریح گاه های کشور به شمار می رود.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 4,138
  • بازدید سال : 19,833
  • بازدید کلی : 577,708