loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 68 دوشنبه 14 مهر 1393 نظرات (0)

 در چله تابستان هم پیشنهاد می‌شود وقتی به اینجا می‌آیید لباس گرم همراهتان باشد. ترکیب شدید رنگ‌های سبز با رنگ‌های قرمز پاییزی این منطقه را در این فصل دیدنی‌تر کرده است. 

 

 

روستای لزور, گردشگری, تور گردشگری,استان البرز

 

روستای لَزور یکی از قطب‌های گردشگری فیروزکوه

مدیر پایگاه بازدید : 126 جمعه 14 شهریور 1393 نظرات (0)

آب نشانه‌ آبادانی و زندگی است. از این نظر منابع آبی در حوزه گردشگری کشورهای مختلف نقشی پررنگ دارند. بسیاری از کشورهای توسعه یافته سعی کرده‌اند از منافع اقتصادی حاصل از گردشگری در بهبود منابع آبی خود و همچنین رسیدگی به آنها برای توسعه پایدار بهره ببرند.

 

 

 

ایران هم دارای منابع آبی بی‌شماری است که برخی از آنها در جهان یگانه هستند. از طرف دیگر شعار امسال روز جهانی گردشگری، «گردشگری و آب» است به همین دلیل در این مطلب نگاهی داریم به برخی از این منابع ارزشمند آبی که هر کدام می‌توانند در توسعه گردشگری داخلی و خارجی و افزایش درآمدهای اقتصادی نقش مهمی داشته باشند.

 

 

دریاچه سیاه‌گاو، ایلام

دریاچه سیاه‌گاو، تنها دریاچه دوقلوی کشور و یکی از نادرترین آثار طبیعی دنیا محسوب می‌شود. این دریاچه در 45 کیلومتری جنوب‌ شرقی شهر آبدانان قرار دارد. رودخانه سیاه‌گاو پس از عبور از میان صخره‌ها و دره کبیرکوه، وارد دشت وسیع مورموری شده و به دو دریاچه دوقلو می‌ریزد. دریاچه نخست با اختلاف سطحی اندک، در بالادست دریاچه دوم قرار گرفته است. این دو دریاچه به وسیله کانالی طبیعی به طول 70 متر، عرض 8 متر و عمق 4 متر به هم متصل شده‌اند.

 

گردشگری ایران,گردشگری ایرانیان,گردشگری ایرانگردی,توصیه های سفر

 

گردشگاه‌های آبی ایران

مدیر پایگاه بازدید : 83 یکشنبه 01 تیر 1393 نظرات (0)

 اردیبهشت که از راه برسد، طالقان یکپارچه سبزپوش است؛ منطقه ای زیبا و منحصر به فرد که یکی از مکان های دیدنی برای گشت و گذار در بهار است. طالقان با جاذبه های طبیعی مختلفش، با دریاچه و کوه های پیرامونش، با روستاهای زیبا و تاریخی اطرافش، بهترین جا برای رکاب زدن در کنار طبیعت بهاری است. منطقه کوهستانی طالقان در 90 کیلومتری از شهر کرج قرار گرفته و به تهران هم نزدیک است، به همین دلیل در بهار خیلی ها برای دوچرخه سواری به آنجا می روند.

گذر از کوچه باغ ها و دشت های زیبای این منطقه با دوچرخه، همراه با آواز پرندگان و هوای خوش بهاری، حس فوق العاده زیبایی برای شما به همراه خواهد داشت. منطقه ای که با همه این سرسبزی ها، فاصله کمی با بزرگراه کرج - قزوین دارد. در این مطلب، پیشنهاد دوچرخه سواری در این منطقه را برایتان در نظر گرفته ایم. می توانید در یکی از تعطیلات آخر هفته راهی آنجا شده تا از آب و هوای خوش فصل بهار در این منطقه نهایت لذت را ببرید.

دیدنی های طالقان ,طبیعت طالقان ,جاذبه های گردشگری طالقان ,استان البرز
مدیر پایگاه بازدید : 440 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

استان البرز یکی از استان‌هایی است که با وجود داشتن مکان‌های بسیار دیدنی طبیعی و تاریخی از دید گردشگران مغفول مانده است.

جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، کشاورزی، صنعتی و ... استان البرز تا حدی ناشناخته‌اند که حتی برخی از البرز نشینان نیز از وجود آنها بی‌خبرند!

دامنه سلسله جبال البرز از دیرباز به دلیل آب و هوای مناسب، رودخانه‌های جاری و پناهگاه‌های مطمئن، همیشه محل استقرار و سکونت‌گاه‌های موقتی و دائمی اقوام و گروه های مختلف بوده است.

مدیر پایگاه بازدید : 117 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

 تهران اگرچه تا دوره قاجارها شهر خوش‌آب و هوا و سرسبزی بود، اما این روزها توسعه بی رویه و افزایش جمعیت پایتخت، چیزی از کوچه باغ ها و تفرجگاه های تهران قدیم به جا نگذاشته است. با این حال، کمی دورتر از این شهر می توانید زندگی شهری را در کنار باغ های سرسبز و هوای خنک و کوچه باغ های روستایی تجربه کنید.


 از کرج حرف می زنیم. استان البرز و محمدشهر که یکی از شهرهای تازه ساز این استان به حساب می آید و ساکنانش شانس آن را دارند که در هوای پاک و طبیعت کوهستانی منطقه زندگی کنند. شاید کمتر کسی فکر کند که محمدشهر کرج، با همه خصوصیات شهری و معماری امروزی که دارد، یک تفرجگاه خوب در نزدیکی پایتخت به شمار می آید.

 

محمدشهر کرج,محمدشهر کرج نقشه,محمدشهر کرج,[categoriy]
مدیر پایگاه بازدید : 101 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بنای امامزاده سلیمان در ۶ کیلومتری شرق اشتهارد متعلق به دوره صفویه در کنار جاده کرج- اشتهارد قرار دارد. امامزاده سلیمان یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) و از زیارتگاههای مشهور منطقه محسوب می‌شود.

soleyman امامزاده سلیمان (ع)

مدیر پایگاه بازدید : 65 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 اردیبهشت که از راه برسد، طالقان یکپارچه سبزپوش است؛ منطقه ای زیبا و منحصر به فرد که یکی از مکان های دیدنی برای گشت و گذار در بهار است. طالقان با جاذبه های طبیعی مختلفش، با دریاچه و کوه های پیرامونش، با روستاهای زیبا و تاریخی اطرافش، بهترین جا برای رکاب زدن در کنار طبیعت بهاری است. منطقه کوهستانی طالقان در 90 کیلومتری از شهر کرج قرار گرفته و به تهران هم نزدیک است، به همین دلیل در بهار خیلی ها برای دوچرخه سواری به آنجا می روند.

 طالقان,منطقه طالقان,جاذبه های طبیعی طالقان,منطقه کوهستانی طالقان

مدیر پایگاه بازدید : 93 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

شاید قبلا به موزه خودروهای قدیمی سر زده باشید اما اگر شما هم جزو جماعت عشق ماشین باشید، حتما می دانید که تماشای اتومبیل های قدیمی لذتی است که هیچ وقت تمامی ندارد. خبر خوب این است که روز 5شنبه هفته ای که گذشت، از 3 اتومبیل قدیمی و سرعتی دیگر رونمایی شد بنابراین بد نیست یکی از همین روزها به موزه خودروهای قدیمی در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج جنب فروشگاه سپه سری بزنید و این اعضای جدید موزه را از نزدیک ببینید.

 

 

به دیدار خودرو های تاریخی بروید

مدیر پایگاه بازدید : 87 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

«شهرستانک» نام دهکده‌ای رویایی در شمال قله توچال از توابع بخش مرکزی شهرستانک کرج با پیشینه تاریخی طولانی است.

 

تقریبا تمام کسانی که مهمان این روستای منحصربه فرد شده اند به اتفاق می‌گویند سه چیز شهرستانک را از سایر روستاهای استان تهران و اطراف آن تمایز می‌دهد؛ طبیعت زیبای این روستا در فصل‌های بهار و تابستان و به ویژه پاییز، کاخی قجری بازمانده از دوره ناصرالدین شاه قاجار و بعد هم کوچه باغ‌های خیال مانند. البته دیدنی‌ها و جاذبه‌های این روستا به این 3 مورد ختم نمی‌شود. دیدنی‌ها در شهرستانک بسیار است.

 

 

سفری یک روزه به نگین البرز

مدیر پایگاه بازدید : 87 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

 

تهران اگرچه تا دوره قاجارها شهر خوش‌آب و هوا و سرسبزی بود، اما این روزها توسعه بی رویه و افزایش جمعیت پایتخت، چیزی از كوچه باغ ها و تفرجگاه های تهران قدیم به جا نگذاشته است.

با این حال، كمی دورتر از این شهر می توانید زندگی شهری را در كنار باغ های سرسبز و هوای خنك و كوچه باغ های روستایی تجربه كنید...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 4,084
  • بازدید سال : 19,779
  • بازدید کلی : 577,654