loading...
گردشگری آوا سفر
مدیر پایگاه بازدید : 86 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (1)

شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان گلستان در جنوب شرقی دریای مازندران قرار دارد و از شمال به آق قلا ، از غرب به کردکوی ، از شرق به علی آباد و از جنوب به استان سمنان منتهی و محدود می شود.این شهرستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای دو بخش مرکزی و بهاران با پنج دهستان و 98 روستا است.


بر اساس سرشماری سال 1375 خورشیدی جمعیت این شهرستان 210910 نفر بوده که بیشترین آنان در دامنه های رشته کوه البرز شرقی سکنی گزیده اند.

 

استان گرگان ,دیدنی های استان گرگان ,جاذبه های گردشگری استان گرگان ,[categoriy]

مدیر پایگاه بازدید : 107 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

 


گرگان ,دیدنی های گرگان ,جاذبه های گردشگری گرگان ,شهرهای استان گلستان- دیدنی های استان گلستان

 

گرگان؛ خط ممتد تاریخ

 



محلی‌های شهر گرگان می‌گویند صبح‌های دوشنبه نوری سبز از طرف کربلای معلی تمام حاشیه امامزاده‌ای قدیمی در میان این شهر را فرا می‌گرفت سپس این نور به سمت مشهد سیر می‌کرد. حالا و با گذشت چندین دهه از این اتفاق هنوز نام امامزاده نور بخشی از خاطرات امروزی و دیروزی مردم این شهر شده است.

مدیر پایگاه بازدید : 60 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (0)

پارک جنگلی نهارخوران

 

این پارک قدیمی ترین تفرجگاه های استان گلستان بوده که در 4 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده است. دارای فضای جنگلی در طرفین جاده برای تفرج است. و با داشتن آب و هوای مناسب و دامنه پر شیب جنگلی مورد استفاده تفرج کنندگان داخلی و خارجی قرار می گیرد. این پارک دارای مهمانسرا های عمومی به ویژه مهمانسراها و کمپ های اقامتی زیبا است.


پارک جنگلی نهارخوران,پارک جنگلی ناهارخوران,پارک جنگلی ناهارخوران گرگان,شهرهای استان گلستان- دیدنی های استان گلستان
مدیر پایگاه بازدید : 67 چهارشنبه 08 مرداد 1393 نظرات (0)

 

آشوراده,آشوراده گرگان,واگذاری آشوراده,شهرهای استان گلستان- دیدنی های استان گلستان

 

تنها جزیره شمال ایران

 

 

جایی در دل خزر بزرگترین دریاچه جهان، تکه خشکی سر از آب بیرون آورده و به عنوان تنها جزیره شمال ایران خودنمایی می کند. آشوراده نام این جزیره قدیمی و زیباست که امواج خروشان دریا همواره خود را بر تن ماسه ای آن می کوبد.

مدیر پایگاه بازدید : 101 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

گرگان بهشتی است که هر دسته از گردشگران را می تواند راضی کند. شما چه طرفدار تاریخ باشید چه طرفدار طبیعت، چه پی صنایع دستی ناب بگردید یا دنبال چشیدن طعم غذاهای سنتی ایرانی باشید گرگان جوابگوی ذائقه شما خواهد بود. در سفر به این شهر برای شما پیشنهادهایی داریم که می تواند برنامه سفر خوبی برای شما به حساب بیاید.

 

 

پیشینه تاریخی گرگان به 7 هزار سال پیش و در غار کیارام واقع در روستای (فرنگ) بخش گالیکش به دوران پارینه سنگی بر می‌گردد. پژوهش‌های تازه نشان داده‌است که منطقهء گرگان از 6 هزار سال پیش تمدن پیش از آریایی‌ها را در خود جای داده بوده‌است.

 

خلیج گرگان

خلیج گرگان با وسعتی 400 کیلومتری، بزرگ‌ترین خلیج دریای مازندران محسوب می‌شود. خلیج گرگان کم عمق است؛ به طوری که با در نظر گرفتن بالا آمدگی آب، حداکثر عمق آن به چهار متر می‌رسد. درجه شوری آب این خلیج در قسمت‌های غربی به علت کمی عمق و افزایش تبخیر، کمی بیشتر از درجه شوری آب دریای مازندران است. در حدود 25 رود و نهر کوچک از دامنه شمالی البرز وارد خلیج گرگان می‌شود.

 

گرگان ,دیدنی های گرگان ,جاذبه های گردشگری گرگان ,شهرهای استان گلستان- دیدنی های استان گلستان
مدیر پایگاه بازدید : 59 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

از توابع شهرستان بندرترکمن در 25 کیلومتری مرکز استان گلستان است. آشوراده یا جزایر آشور نام بخشی از خشکیشبه جزیره میانکاله است و تنها جزیره ایرانی دریای خزر می باشد. این جزیره در برخی منابع تاریخی به عنوان مجمع الجزایر آشوراده که متشکل از سه جزیره بوده، آمده است که گفته می شود با بالا آمدن سطح آب هر دو جزیره کوچک انتهای آن در آب فرو رفته و در حال حاضر تنها یک جزیره باقی مانده است.

جزیره آشوراده از شمال به دریاچه خزر، از شرق به تنگه ای باریک موسوم به تنگه چپق اوغلی و از غرب به کانال طبیعی خزینی و ادامه شبه جزیره میانکاله و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می شود.

مدیر پایگاه بازدید : 67 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

یکی از روستاهای شهرستان گرگان در استان گلستان است . روستای زیارت در هفت کیلومتری جنوب ناهار خوران گرگانواقع شده که توسط یک جاده جنگلی بسیار زیبا به ناهارخوران متصل شده است. زیارت از ییلاق های معروف شمال و از مکان های دیدنی استان گلستان است و به لحاظ حیاتهای تو در تو و رنگ دیوارخانه ها و قدمت آن جزو ۲۰ روستای برتر گردشگری ایران است.

 

مدیر پایگاه بازدید : 70 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

ناهارخوران نقطه ای جنگلی در جنوب شهر گرگان است که در فاصله ۸ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. این جنگل یکی ازجاذبه های گردشگری استان گلستان به شمار می رود که دارای شهرتی ملی است به طوری که برای بسیاری نام گرگان،ناهارخوران را در ذهن تداعی می کند. این پارک مجموعه ای از فضاهای جنگلی در اطراف جاده و همچنین حاشیه رودخانه و محدوده های تاسیسات شهرداری و جهانگردی را شامل میشود که از سال 1338 توسط سازمان جنگلها و مراتع کشور به منظور تامین تفرجگاه اهالی گرگان در اختیار شهرداری گرگان قرار داده شده است.ناهارخوران بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی و واقع شدن در دو دامنه پر شیب، دارای آب و هوای مناسبی میباشد و همواره پذیرای گردشگران بسیاری است.

 

مدیر پایگاه بازدید : 53 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

برج گنبد قابوس بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس ، در سه کیلومتری شهر قدیم جرجان دراستان گلستان قرار دارد. گنبد قابوس یا میل گنبد که بلندترین برج تمام آجری جهان به شمار می آید بر فراز تپه ای خاکی که قریب پانزده متر از سطح زمین بلندتر است درسال (۳۹۷ هجری قمری برابر با ۳۷۵ هجری خورشیدی) و در زمان سلطنت شمس المعالی قابوس بن وشمگیر بنا گردیده است.

مدیر پایگاه بازدید : 100 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

از دیدنیهای استان گلستان که در 55 کیلومتری شرق گنبد و 115 کیلومتری غرب بجنورد در مسیر مشهد واقع شده است.پارک ملی گلستان با وسعت ‪ 91‬هزار و ‪ 895‬هکتار، قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش می باشد.

 

مدیر پایگاه بازدید : 100 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

غار دل دل
 غار‌های ایران هنوز هم که هنوز است مورد بی‌مهری دوستداران گردشگری هستند. تعریف همه آنها از غار محدود می‌شود به غار علیصدر که البته از زیبایی‌هایش نمی‌توان گذشت، اما حتی طبیعت‌گردان ایران هم چندان توجهی به غارها ندارند.

 دنیای غارهای ایران شگفت‌تر از آن است که در همین چند جمله بگنجد، یکی از آنها «غار وسط دل دل» است؛ غاری که به گفته برخی منابع کهن‌ترین سکونتگاه انسانی است.

غار وسط دل دل که به نام کیارام هم شناخته می شود، مربوط به دوران پارینه‌سنگی است و یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر در ایران به حساب می آید. این غار در استان گلستان، شهرستان گالیکش، روستای فرنگ واقع شده  و در سال 1342 از سوی پروفسور مک برنی شناسایی شد.

 غار دل دل,تصاویر غار دل دل,عکس غار دل دل,غار دل دل کجاست

مدیر پایگاه بازدید : 50 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

در قسمت شمال غربی شهر درگز مقابل تپه باستانی صاحبجان بقعه ووآرامگاه سید ابراهیم فرزند سیدمحمد که از سادات وصالحان قرارگرفته . در بازدیدی که از محل انجام شده تنها سنگ قبری سیمانی ملاحظه گردیده که برروی آن نوشته شده بود «آرامگاه سید ابراهیم ولد سید محمد» وهمچنین تصویر یک شانه برروی سنگ حک گردیده بود .

gadamgah 7534 قدمگاه

مدیر پایگاه بازدید : 76 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

سال گذشته حوالی همین روزها بود که خبر کشف دومین غار عمیق کشور با عمق 375 متر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. غاری که محلی ها به نام سم می شناختند و تا پیش از کاوش گروه کوهنودی و غار نوردی قابوس گنبد تنها چند متر ابتدایی آن شناسایی شده بود. بعد از آن بود که گروه های غارنوردی زیادی راهی «سم» شدند تا بعد از گذشت یک سال 21 چاه از این غار پر رمز و راز كشف کنند.

 

غار سم در ارتفاعات 1700 متری کوه خواجه قنبر در منطقه نامیج گالیکش قرار دارد که پیشینه کشف آن به حدود دو سال قبل برمی گردد. غاری با دهلیزها، طاق‌های زیبا که وجود آب در آن، جلوه خاصی دارد.

 

 

خطرناک ترین غار عمیق ایران

مدیر پایگاه بازدید : 107 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

وسعت، محل آمد و شد ادبا و فضلا بوده و در پناه دیواری در حدود 200 کیلومتر، مقابل اقوام مهاجم می‌ایستاده. جرجان در کنار میل بالابلند قابوس و امامزاده یحیای محبوب، روزگاری یکی از شهرهای مهم ایران بوده و حالا در همسایگی شهر گنبدکاووس آرام نشسته. اما افول جرجان فرصتی برای شهر گرگان شد تا جای خالی اش را پر کند.

 

 

یورش غارتگران مغول پایانی بود بر شهرت افسانه‌ای شهر «جرجان»؛ جرجانی که نویسندگان وصف کرده بودند با 1200 هکتار

 

گرگان همان شهری است که می‌گویند از باقیمانده پولی که به ساخت دیوار دفاعی گرگان اختصاص داشته، بنا شده. بیشتر خانه‌ها و عمارت‌های تاریخی شهر حاصل دست و دلبازی‌های خان‌های قاجاری است که مبالغ هنگفتی خرج آبادانی شهر کردند. اگر می‌خواهید باقیمانده این تاریخ پرفراز و نشیب و معماری‌های زیبا ببینید، با ما راهی شوید تا تاریخ زیبای گرگان و گنبد کاووس را در استان گلستان ببینید.

 

 

گشتی در جرجان قدیم

مدیر پایگاه بازدید : 84 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

 

تورنگ تپه قدیمی‌ترین تپه ایران

 تورنگ تپه قدیمی‌ترین تپه ایران

در 17 کیلومتری شمال شرقی گرگان مجموعه ای از چند تپه با برجستگی نزدیک به همدیگر قرار دارد که به آنها تورنگ تپه می گویند. تپه ای تاریخی که از جنوب شرقی دریای خزر، 60 کیلومتر فاصله دارد و به آن تورنگ تپه می گویند.

مدیر پایگاه بازدید : 100 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

 

دیوار گرگان,آشنایی با دیوار گرگان

دیوار بزرگ گرگان یا دیوار سرخ که در متون قدیمی با نام مار سرخ نیز نامیده‌ شده‌است دیواری تاریخی است که از کنار دریای خزر در ناحیه گمیشان آغاز شده و تا کوه‌های گلیداغ در شمال شرق کلاله ادامه می‌یافته‌است

مدیر پایگاه بازدید : 94 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

تورنگ تپه قدیمی‌ترین تپه ایران

 

در ۱۷ کیلومتری شمال شرقی گرگان مجموعه ای از چند تپه با برجستگی نزدیک به همدیگر قرار دارد که به آنها تورنگ تپه می گویند. تپه ای تاریخی که از جنوب شرقی دریای خزر، ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و به آن تورنگ تپه می گویند.
بزرگ‌ترین برجستگی تورنگ ‌تپه ارتفاعی نزدیک به ۵/۳۴ متر از سطح دشت های اطرافش دارد و در اولین فصل حفاری که بهار ۱۳۱۰ توسط «وولسین» در آن انجام شد، باستان شناسان سه طبقه را شناسایی کردند. با اینکه او به یافته های مشابه با گنج استرآباد دست پیدا نکرد، کاوش های او نشان داد که قدمت آثار تورنگ تپه به هزاره چهارم پیش از میلاد می رسد.

 


مدیر پایگاه بازدید : 69 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

ابشار کبودوال

 

 

آبشار کبودوال در 5 کيلومتري جنوب شهر علي آباد در محل تفرجگاه عمومي شهر واقع شده است. آبشار کبودوال اين تفرجگاه با داشتن امکاناتي براي جلب توريست از نقاط مهم تفريحي استان گلستان محسوب مي شود.

مدیر پایگاه بازدید : 72 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (0)

سرزمين جاذبه هاي بکر و ناشناخته!

اين شايد بهترين لقبي باشد که بتوان به شهر شگفت انگيزي مثل کلاله (Kalale) داد.شهري در شرق استان گلستان که تلفيقي از جالب ترين جاذبه هاي تاريخي و طبيعي اين استان است.

 

رنگین کمانی در گلستان

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1172
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 199
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 243
  • بازدید ماه : 4,226
  • بازدید سال : 19,921
  • بازدید کلی : 577,796